A Lexus Europe több mint 36 000 darab gépkocsit adott el az idei év első hat hónapjában. A növekedést a hibridekre alapozzák.
A Lexus Europe 36 405 darab gépkocsit adott el az idei év első hat hónapjában. Ez 16,4 százalékkal haladja meg a 2015 első félévében regisztrált eredményt, ráadásul mindezt egy olyan prémium piacon, amely ennél lassabb mértékben (12%) gyarapodott.
Az értékesítési siker oszlopai az új generációs RX (+123% a tavalyi év első félévéhez képest), valamint a többi újonnan bevezetett modell: az LX, az ES és az RC voltak. A térségen belül kiegyensúlyozott növekedést mutatott a márka, amely több piacon, így Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Belgiumban, Írországban, Lengyelországban és Ukrajnában is számottevő fejlődést könyvelhetett el. Kiemelkedő eredmények születtek Oroszországban, ahol a márka 2,8 százalékponttal 14,4 százalékra növelte piaci részesedését 2016 első félévében. Jelen pillanatban Ukrajna a Lexus Europe legdinamikusabban növekvő nemzeti piaca (+256%; 3,2 százalékponttal 8,9 százalékra emelkedett piaci részesedés.) Hazánkban a márka 17,5%-al növelte értékesítéseit, amivel megőrizte piaci pozícióját.
„Az elmúlt néhány év során nem csupán teljesen megújult a Lexus modellkínálata, de olyan, vadonatúj típusokkal is gyarapodott, mint az NX vagy az RC. A Lexus továbbra is magasan a legnagyobb prémium hibrid gyártó világszerte és Európában. Ez stabil alapokat teremt ahhoz, hogy a jövőben tovább növelhessük eladásainkat” –avat be Alain Uyttenhoven, a Lexus Europe vezetője.
Nyugat-Európában a Lexus eladásainak 98 százalékát testesítik meg a hibrid modellek, míg a keleti piacokkal együtt a Lexus Europe eladásainak mintegy kétharmadát teszik ki a hibridek.