Közép-Kelet-Európa egyik legjelentősebb kommunikációs versenyén, az Eventiada Awards-on egy arany és egy ezüst elismerést kapott az OTP Bank és a Café PR, az OTP SZÉP kártya számára készített, a kártyabirtokosok szerződéskötését támogató kampánya.
A 2018 szeptembere és 2019. január vége között futott kampány 13 ország 1 000 pályázója közül jutott a régió legnagyobb PR-kommunikációs versenyének számító IPRA GWA Eventiada Awards shortlistjére, legjobb vállalati kommunikációs kampány kategóriában. A kampányt végül a „International Trends in Communications” kategóriában arany, míg a „Corporate Communications”, tehát a vállalati kategóriában ezüst díjjal jutalmazta a szakmai zsűri.
A tavalyi év végén jogszabályváltozás miatt a SZÉP-kártya-kibocsátóknak szerződést kellett kötniük minden kártyabirtokosukkal 2019 elejéig. A legnagyobb piaci szereplő, az OTP Pénztárszolgáltató esetében ez 1,25 millió kártyabirtokost érintett, akiket rövid idő alatt kellett elérni és tájékoztatni a teendőkről.
A célközönség tájékoztatására, edukálására, illetve a legnépszerűbb cafeteria-juttatás reputációjának és az OTP Pénztárszolgáltató ügyfélkörének megóvására az OTP Bank, a Café PR valamint a Café Communications egy integrált kampányt tervezett. A kommunikációs tervezés során kihívást jelentett, hogy jogszabályváltozás miatt az ügyfelek már nem csak a munkáltató által meghatározott SZÉP-kártya-kibocsátók közül választhattak, így az OTP Banknak a problémamentes szerződéskötési folyamat mellett erre a szempontra is nagy hangsúlyt kellett fektetnie.
A kampányban a szerződéskötés szükségessége mellett az OTP SZÉP kártyával igénybe vehető különleges élményekre és előnyökre helyeztük a hangsúlyt. A kártyabirtokosokat egyrészt motiválni kellett arra, hogy a határidő előtt kössék meg szerződéseiket és továbbra is válasszák az OTP SZÉP kártyát. A potenciális SZÉP-kártya-igénylők pedig az OTP SZÉP kártya előnyeiről kaptak tájékoztatást a kampány során.
Néhány szemléletes részlet a kampányról:
- 1,25 millió kártyabirtokost tájékoztattunk elektronikus és postai úton
- Outdoor, PPC és online hirdetésekben kaptak impulzusokat az ügyfelek a kiemelt határidőkről
- Folyamatos sajtómunka során informálódhattak a kártyabirtokosok és a munkáltatók a szerződési folyamat lépéseiről
- A munkáltatókat számos kommunikációs anyaggal segítettük a munkavállalói kérdések teljes körű megválaszolásához
- A tájékozódást egy landing oldal is segítette, ahol mind a kártyabirtokosok, mind a munkáltatók hasznos információkat találtak a termékről
A téma érzékenységét jól mutatja, hogy a kampány ideje alatt a bank ügyfélszolgálata több mint 10.000 hívást kezelt.
A kampány sikerét igazolja, hogy az OTP SZÉP kártyabirtokosok több mint 90%-a időben megkötötte a szerződését, a reputáció erősítés eredményességét pedig a 2019-es, minden eddigi rekordot megdöntő eredmények igazolták.
A kampány tervezésében és megvalósításában részt vettek
OTP Bank:
- Vargáné Jandrasits Ildikó – cafeteria üzletágvezető
- Marosi István – cafeteria termékfejlesztési szenior tanácsadó
- Lendvai Mónika – cafeteria termékfejlesztési tanácsadó
- Barcsai Melinda – cafeteria szenior termékszakértő
- Gáspár Bence – főosztályvezető – OTP Bank Kommunikációs és Társadalmi Kapcsolatok Főosztály
- Endrényi Balázs – csoportvezető – OTP Bank Kommunikációs és Társadalmi Kapcsolatok Főosztály
- Németh Anna – csoportvezető – OTP Bank Márkamenedzsment és Marketingkommunikációs Főosztály
- Veres Réka – kommunikációs tanácsadó – OTP Bank Kommunikációs és Társadalmi Kapcsolatok Főosztály
- Csepi Diána – marketingkommunikációs szakértő – OTP Bank Márkamenedzsment és Marketingkommunikációs Főosztály
Café PR:
- Szatmári Péter – ügyfélkapcsolati igazgató
- Gergely András- szenior ügyfélkapcsolati menedzser
- Sosztarits András – ügyfélkapcsolati menedzser
Café Communications:
- Dósa Detti – copywriter
- Nagy Veronika – art director
- Csabai Bence – junior art director
- Bittermann Tünde – account director
- Mosolygó Dávid – senior account manager
- Papp-Hidegkúti Edit – senior account manager
- Dénes Hajnalka – Integrated Media Planner
- Harsányi Miklós – Senior Digital Performance Manager