Nem alakulnak jól a számok, így minden területen vágásokra készülnek. A marketingköltségeken is faragnak.
Különösebben nem alakult fényesen a P&G teljesítménye az elmúlt pénzügyi évben, de a jelentős költségcsökkentési programnak köszönhetően az FMCG óriás mégis meg tudta haladni at előrejelzéseket. Az AdAge beszámolója szerint a vágások egyik területe a marketingé, ahol 300 millió dollárral faragták le a költségeket.
A P&G globális szinten 40 százalékkal csökkentette az ügynökségi partnerei számát, ami az ügynökségi és produkciós költségek terén 15 százalékos (azaz 300 millió dolláros) megtakarítást eredményezett. A cég szerint ezzel még nincs vége, a következő években még szorosabbra húzzák a nadrágszíjat.
Van jó hír is: az így megtakarított összeg jelentős részét újra befektetik a jövőben, csak éppen – a cég szerint – okosabban. A 300 millió dollár egy részét pedig már rögtön átcsoportosítják a médiaköltésbe. Így egyes márkák médiabüdzséje 10-20 százalékkal nőhet.
A. G. Lafley elnök-vezérigazgató szerint annyi történik, hogy a nem működő marketingbefektetéseket levágják, és a pénzt működő területekre forgatják át. Ily módon elsősorban digitális, mobil, kereső és közösségi vonalon kívánnak többet kivenni a befektetéseikből, mint korábban.
(A képen a P&G székháza látható.)