Május 25-én telt házzal rendeztük meg a Publicis palotában a Branding/rebranding az FMCG szektorban című konferenciánkat. A következő hetekben rövid összefoglalókat közlünk az összes prezentációról. Ma Burik Anina és Fekete Zsuzsa prezentációját foglaljuk össze a Pöttyös-Spotify együttműködésről.
Egy gyors bevezető kérdés alapján kiderült, hogy a jelenlévők többsége szereti a Túró Rudit, a telefonján pedig van Spotify. Burik Anina és Fekete Zsuzsa egy olyan kampányt mutatott be, amely összehozta ezt a két love brandet.
Miről is szól az immár tizedik alkalommal megvalósított Pöttyös-szívecskés kampány? A FrieslandCampina marketingesei abból indultak ki, hogy az évkezdés nehéz időszak, megvolt a karácsonyi nagybevásárlás, az emberek kiköltekeztek. Vajon mivel lehetne kicsit felrázni a fogyasztókat ebben a tespedős időszakban?
A marketingcsapat a Valentin-napot választotta ki a kampány kezdetére. A csomagolás ikonikus pöttyeit szívecskékre cserélték, és ezek mellett kedves kis üzeneteket helyeztek el. Az első kampány nagy siker lett, rengeteg pozitív visszajelzéssel a social media felületeken. A kihívás ezután az volt, hogy egy évről évre megismételt kampányt hogyan lehet megújítani, új üzeneteket, új koncepciókat belevinni. A Túró Rudinak nincs egyetlen célcsoportja, ezt a terméket bárki fogyaszthatja, ehhez a rendkívül széles célközönséghez kerestek új megközelítést.
A Spotify a világ szinte minden országában elérhető, nálunk a Httpool sales house értékesíti a felületeit. E pillanatban a Spotify-nak a magyar piacon 1,6 millió felhasználója van, akik választhatnak az ingyenes és a prémium előfizetés között. A platformot rengeteg márka használja, hiszen zenével nagyon sok dolgot el lehet adni.
A Spotify kínál standard megoldásokat, spotokat, de azoknál szofisztikáltabb lehetőségeket is, amelyekben a playlistek játszanak fontos szerepet. A Pöttyös csapata és az ügynökségük, az ACG 2021-ben kereste meg a Httpoolt.
A kampány 2022 január-februárjában futott. A felhasználónak csak annyi dolga volt, hogy a telefonja kamerájával beolvassa a Pöttyös csomagolásán lévő kódot, amivel elérte a kampány számára kialakított mintegy 40 playlistet, amelyekkel üzeneteket lehetett küldeni. A kampány 2022-ben óriási siker lett, több mint 2 millió kódbeolvasással, 33 évnyi zenehallgatással. Egyértelmű volt, hogy idén megismétlik a kampányt, ehhez már ősszel készítettek egy teasert, amiben zenéket kértek a felhasználóktól, azokból építették fel az új playlisteket. (A versenyt egyébként Korda György Reptér című száma nyerte.)
Az idei kampány elképesztő mértékben múlta felül a tavalyi, egyébként nagyon sikeres akciót: a kódbeolvasás négyszeresére, több mint 8 millióra nőtt, és 24 millió percig (ami 46 év) hallgatták a playlisteket. Ez volt az első ilyen akciója a Spotify-nak Közép-Kelet-Európában, így a legtágabb értelemben vett régió minden országa számára széles körben bemutatott case study, etalon lett belőle. A brandek egyik legnagyobb problémája a fiatalok reklámkerülése, ez a kampány viszont éppen a legfiatalabbakat tudta megszólítani. További fontos eredmény a bevonódás, az első 6 héten harmincezer új követőt szereztek a márkának.