Főoldal / Piac

1864 márkát helyeztek el a tévéműsorokban

Az NMHH a két országos kereskedelmi televízió több mint 5000 adását vizsgálta 2015 első felében a termékelhelyezések szempontjából. 2015 első felében a piacvezető országos kereskedelmi televíziók termékmegjelenítésének vizsgálata arra mutatott rá, hogy műsoróránként átlagosan nyolc brandnév válik beazonosíthatóvá a nézők számára. A tárgyidőszakban 1864 féle márkát azonosítottak be (RTL Klub: 1063, TV2: 1094), melyek közel […]

Tovább olvasom

Óriási bevásárlás a szállodaiparban

A Marriott International 12,2 milliárd dollárt fizetett, és ezzel az első helyre ugrott a szállodaláncok toplistáján. 5500 hotelben 1,1 millió szoba, több mint 100 ország, 30 szállodaipari márka – így foglalható össze annak a tranzakciónak az eredménye, amely a Marriott Internationalt az első helyre röpítette a szállodaláncok toplistáján. Az eddig harmadik helyen álló csoport ugyanis […]

Tovább olvasom

Enyhén mérséklődtek az országon belüli eltérések a vásárlóerőben

Európa északi-nyugati és déli-keleti fele között viszont óriási a szakadék a GfK tanulmánya szerint. A GfK Vásárlóerő tanulmány adatai szerint Európa 42 országának lakossága összesen 9,13 ezermilliárd euró fölött rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy egy európai lakos egy évben átlagosan 13.636 euró (szemben a legutóbb számított 13.112 euróval) elméletileg elkölthető jövedelemből él. Ez 4,2 százalékkal […]

Tovább olvasom

A Mol-csoport megvásárolja az Eni szlovéniai downstream üzletágát

A tranzakcióval az Eni teljes kis- és nagykereskedelmi tevékenységét is átveszi a magyar olajipari vállalat. A Mol tájékoztatása szerint a Mol Nyrt. és az Eni International B.V. szerződést kötött az Eni Slovenia doo. teljes tulajdonrészének megvásárlásáról, ezáltal összesen 17 Agip márkanév alatt működő töltőállomással egészül ki a Mol jelenlegi 40 töltőállomásból álló szlovéniai kiskereskedelmi hálózata, […]

Tovább olvasom

Dél-afrikai tulajdonos az Extreme Digitalban

Új többségi tulajdonosa van az Extreme Digitalnak, a Kika és a Pepco tulajdonosa szerzett részesedést a vállalatban. A Steinhoff International Holdings nevű dél-afrikai cég tőkeemeléssel szerzett 50,8 százalékos tulajdonrészt az e-kereskedelmi cégben. Ahhoz, hogy tovább növekedjünk, szükség volt egy stratégiai partner bevonására, hogy tudásunkkal és tapasztalatainkkal a nemzetközi piacon tovább erősítsük pozíciónkat. Továbbra is befolyásunk […]

Tovább olvasom

Mozgalom indult az Internetes Vásárlás Napján a nyugodt vásárlásért

A november első péntekjén zajló egynapos e-commerce óriásakcióban több száz webáruház kínál valamilyen különleges kedvezményt. Idén mozgalom is indult a nyugodt vásárlásért a marketingkommunikációs szakmán belül. 2015-ben már ötödik éve rendezik meg Magyarországon az Internetes Vásárlás Napját, amely – az iparági összefogásnak köszönhetően – akár már nemzetgazdasági szinten is értelmezhető forgalomnövekedést eredményez. Idén november 6-án […]

Tovább olvasom

Öt éve nem volt ilyen magas a fogyasztói bizalom

Hatvanegy országot vizsgált a Nielsen, nálunk mérték az egyik legnagyobb emelkedést. Az érték ugyanakkor így is nagyon alacsony. Hat ponttal 61-re nőtt a magyar fogyasztók bizalmi indexe 2015 harmadik negyedévében. A mostaninál nagyobb mutatót a magyar fogyasztók bizalmi indexe legutóbb 2010 második negyedévében ért el, akkor 65 ponttal, derül ki a Nielsen adataiból. Az európai […]

Tovább olvasom

A holland márkák felé nyit az Alibaba

Az oldal immár 13 ország termékeit kínálja önálló „nemzeti pavilonokban”. A napi 120 millió vásárlót kiszolgáló Alibaba Tmall Global nevű megoldása keretében május óta különböző országok márkáinak is helyet kínál a „nemzeti pavilonokban”. Tizenharmadikként – többek között az Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Franciaország, és Dél-Korea után – Hollandia csatlakozott a körhöz. Az Albert Heijn és […]

Tovább olvasom

Tulajdonost vált a Mall.hu

A hazai e-kereskedelem második legnagyobb szereplője váltott tulajdonost. A San Franciscoban, Prágában és Sao Paoloban székhellyel rendelkező Rockaway Capital bejelentette, hogy megállapodást kötött a cseh, szlovák, magyar, lengyel, illetve szlovén piacokon egyaránt aktív, a MALL és Mimovrste=) márkákat működtető Netretail Holding B.V. megvásárlásáról. A Heureka, a cseh és szlovák piac legnagyobb árösszehasonlító oldalának megvásárlása szintén a […]

Tovább olvasom

Új tulajdonosoknál a Szállás.hu

A vevő az OTP Bank és a PortfoLion Regionális Magántőke Alap. Az ügyvezető a helyén marad. Az OTP Bank és a PortfoLion Regionális Magántőke Alap megvásárolja a Szallas.hu Kft. 100 százalékos tulajdonrészét a Central Médiacsoporttól, és a két alapító tagtól Varga Zoltántól és Dorcsinecz Józseftől. A tranzakcióval a PortfoLion Regionális Magántőke Alap 70 százalékos, míg […]

Tovább olvasom