Főoldal / Piac

A kisboltok jobban teljesítenek

A válság alaposan átrendezte a fogyasztói preferenciákat, nehezebb körülményekre rendezkedtünk be az elmúlt években. A háztartások a nehezebb körülményekre reagáló fogyasztásra rendezkedtek be az elmúlt öt évben. Ez a kiskereskedelem szerkezetét is befolyásolta – a modern csatornák piaci részarányának enyhe mérséklődését, illetve a hagyományos csatornák részesedésének növekedését hozta. Többek között ez derül ki a GfK […]

Tovább olvasom

Ki fizet?

A Smartmobil 2014 konferencián számos izgalmas és elgondolkodtató adat hangzott el a hazai – és nemzetközi – felhasználók fizetési hajlandóságáról, az életképes üzleti modellekről, elsősorban a digitális térre vonatkoztatva. Megyeri Tibor, a Magyar Telekom termékfejlesztési és innovációs igazgatója elmondta: a lakosság kb. 10%-a fizet multimédiás tartalomért (beleértve a mozit, DVD-t, digitális zenét). Videotékájukat az új […]

Tovább olvasom

A világ legcsodáltabb cégei 2014-ben

A Fortune Magazin 2014-es Világ Legcsodáltabb Cégei ranglistáján az Apple, a Google és az Amazon léphetett a dobogóra. Mi a titok? A Fortune kutatása először 1982-ben jelent meg és egészen 2008-ig csak az amerikai nagyvállalatokat vizsgálta. Habár az elmúlt hat évben már külföldi székhelyű cégek is felkerülhettek a hőn áhított vállaltok közé, az első helyeket […]

Tovább olvasom

Négy új ügyfél a „fapados” hibridkommunikációs ügynökségnél

A PR, az online marketing, a közösségi média, a branded content és a meglepetés marketing elemeit ötvöző ArvaliCom négy új ügyféllel és egy szakemberrel bővült. Az elmúlt év végén a Zepter Magyarország bízta meg az ügynökséget márkamegújítási törekvéseihez kapcsolódó kommunikációs feladatokkal, ami a cég PR, közösségi média, valamint branded content stratégiáját és annak megvalósítását támogatja. […]

Tovább olvasom

GfK: Optimisták vagyunk a választások előtt

Egyre kevesebben számítanak a munkanélküliség növekedésére, a fogyasztói várakozások is javultak. A GfK Komplex Fogyasztói Bizalom Indexe enyhén emelkedett az idei év első negyedében tavaly év végi értékhez képest. A fogyasztói várakozások 2011 márciusa óta eltelt időszak csúcsértékére értek főként a megkérdezettek saját anyagi és az ország gazdasági helyzetének rövid távú, azaz egy éven belüli kilátásairól alkotott véleménye okán. […]

Tovább olvasom

Internet: nem tudunk élni nélküled!

Egyre több tevékenységet inkább már csak online végeznek az internetezők, de az ügyintézésnél, bankolásnál, vagy épp társkeresésnél még igénylik az offline csatornákat is. Az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” 2014 februárjában végzett kutatásában a 18 év feletti rendszeresen internetező lakosságot kérdezték a digitális életmódról. Többek között megvizsgálták, hogy mik azok az eszközök, amelyekről a […]

Tovább olvasom

Ha a marketinges érti a technológiát, a cég is eredményesebb

A mobilban hisznek a marketingvezetők, a big data-tól és a közösségi médiától még mindig tartanak, de már pontosabban látják, mire érdemes használni őket. Több mint 500 marketingvezetőt kérdezett az IBM, hogyan használják a marketingcélokat szolgáló új digitális technológiákat. Az 56 országban végzett, 19 iparágat reprezentáló kutatás személyes interjúkkal tárta fel a vezetők véleményét. Három éven […]

Tovább olvasom

Márkaépítő formátum-ajánlások az IAB-tól

A cél a digitális és az integrált márkaépítő kampányok támogatása, a minőségi digitális hirdetési felületek piacának élénkítése. Az IAB Europe Brand Advertising Framework célja, hogy a digitális és hagyományos média konvergenciájának korában globális reklámkampányok tervezésére alkalmas formátumokat nyújtson, és elősegítse a márkaépítésre szánt pénzek digitális médiába áramlását. A Brand Builders most megjelent hat szabványát több […]

Tovább olvasom

25 milliárd forintos forgalmat generálnak az online szállásközvetítők

Az Utazok.hu cégcsoport a vendégek véleménye alapján a magyarországi szállások toplistáját is összeállította. „Az online szállásközvetítő és a kedvezményes lehetőségeket gyűjtő kuponos oldalak jelentősége idén várhatóan még tovább nő. Tavaly a szállásdíjbevétel 40 százaléka, körülbelül 25 milliárd forint már ilyen oldalakon keresztül érkezett a szálláshelyekhez, és prognózisunk szerint ebben idén 15%-os növekedés várható” – nyilatkozta […]

Tovább olvasom

Mobilról mobilra is küldhetünk pénzt

A Cellum fejlesztette az Erste Bank mobilfizetési szolgáltatását Az Erste Bank elindította mobilfizetési alkalmazását, amit a magyar Cellum Csoport fejlesztett ki. Az Erste MobilePay egyik legnagyobb újdonsága, hogy képessé teszi a felhasználót, hogy mobiltelefonjáról egy másik mobiltelefonra küldjön pénzt biztonságosan, néhány kattintással. Mindehhez még az sem feltétel, hogy a pénzküldemény címzettje rendelkezzen a mobil-applikációval. Az […]

Tovább olvasom