Főoldal / Piac

Munkaerőpiaci trendek a JobGroup szerint

Megélénkült a kölcsönzött értékesítők, valamint a közép- és felsővezetők piaca, továbbá egyre fontosabb lesz a munkáltatói márka építése is. A JobGroup HR tanácsadó és szolgáltató cégcsoport ügyvezető igazgatója, Dobár Attila szerint „a szolgáltató központok számára kölcsönzött munkatársak, illetve mérnök, informatikai és pénzügyi szakemberek mellett egyre nagyobb igény jelentkezik a kereskedelem területén is: számos friss megbízásunk […]

Tovább olvasom

Átvilágít a Microsoft

Újabb óriásbüdzsé költését vizsgálhatják felül hamarosan – akár egyetlen holdinghoz is kerülhet a szoftvercég egymilliárd dollár feletti megbízása. Az AdAge úgy tudja: górcső alá venné évi 1,3 milliárd dolláros Egyesült Államokbeli média-, kreatív- és digitális költését a Microsoft. A társaság közvetlenül nem kommentálta a hírt, csak annyit fűztek hozzá: időről időre áttekintik ügynökségi mixüket, hogy […]

Tovább olvasom

Marketingköltség-csökkentés az Unilevernél

A leépítések mellett elsősorban az ügynökségi és produkciós költségeken spórolnak, valamint a nagy országokra fókuszálnak. A költségcsökkentési törekvések már Paul Polman 2009-es vezérigazgatói kinevezése óta fókuszban vannak a Unilevernél. Most újabb lendületet kaphatnak, elsősorban annak következtében, hogy a cég bevételnövekedése a legutóbbi negyedévben – hosszú idő után először – elmaradt a nagy rivális Procter & […]

Tovább olvasom

Az ügynökségek segítik a márkatulajdonosok átalakulását?

Ez lehet 2014 egyik fő trendje Bob Greenberg, az R/GA alapító-elnöke szerint. Öt meghatározó trendre érdemes figyelnünk 2014-ben Bob Greenberg szerint. A neves kommunikációs szakembernek a The Times of India weboldalán megjelent cikke foglalkozik mások mellett azzal, hogy ki lesz az adatok ura (avagy a big data jelenség valóban teremt-e piacot új típusú külső tanácsadók […]

Tovább olvasom

Amerikában már javul a marketingigazgatók hangulata

Testvérkiadványunk, a Médiapiac.com Randall Rothenberggel, az IAB elnökével készített interjút. A marketingesek közérzetéről is szó esett. Jobban érzik magukat a marketingesek “Nemrégiben vettem részt az amerikai hirdetőket tömörítő ANA éves konferenciáján, ahogyan ezt mindig megteszem tizenkét éve. Ezen időszak alatt ez volt az eddigi legpozitívabb, leginkább lelkesedéssel teli eseményük. A marketingigazgatók továbbra sem mondják azt, […]

Tovább olvasom

Eladta németországi finomítóit az OMV

Olajfeldolgozó üzletága átszervezésének keretében az OMV Deutschland GmbH értékesítette a német Bayernoil finomító hálózatban lévő 45 százalékos részesedését. Az OMV feldolgozóipari tevékenységét a konszern szerkezetébe szorosabban integrált olajvegyipari egységekre kívánja összpontosítani. Az OMV így három finomítót tart meg, az ausztriai Schwechat és a németországi Burghausen városban működő létesítményeket, valamint a teljes egészében a romániai olajtermelés […]

Tovább olvasom

Ezek a jövő márkái

A FutureBrand megnézte, mely márkákat tekintik a brókerek igazán értékesnek, aztán ezt lefordította marketingre. Prognózis és trendek. Mi adja egy márka értékét? Mi teszi alkalmassá arra, hogy a jövőben is értelmezhető legyen üzleti és fogyasztói szempontból? A FutureBrand látványos és okos összefoglalóval igyekszik választ adni. Világszerte több mint 1000 brókert vontak be egy kísérletbe, azt […]

Tovább olvasom

Omnicom-Publicis: érkezik az uniós oké is?

A Reuters értesülése szerint az Európai Bizottság feltételhez sem köti a 35 milliárd dolláros összeolvadást. Eredetileg nehezebb menetet vártak, bár hivatalos megerősítés még nincs. Az Egyesült Államok után Európában is zöldutat kap az egyesüléshez az Omnicom és a Publicis – írja a Reuters az ügylethez közel álló forrásokra hivatkozva. A 35,1 milliárd dollárra értékelt ügylet […]

Tovább olvasom

A fenntarthatóság, mint valós márkaérték

A nagy cégek eddig attól tartottak, hogy porhintésnek tekintik a fenntarthatóságról szóló nyilatkozataikat, de már egyre inkább beépítenék azokat a márkakommunikációjukba. Az FMCG-óriások féltek tőle, hogy ha túl hangosan kommunikálják a fenntarthatóságot, azt „zöldremosásnak”, hiteltelennek fogják tartani a fogyasztók. Most azonban többen is átértékelik a hozzáállásukat – írja a MarketingWeek. A Procter & Gamble globális […]

Tovább olvasom

Túl sok a hirdetés a Facebookon?

Minden webes felületen oda kell figyelni a tartalom és a reklám arányára. A Facebook esetében ez még inkább így van, jellegéből adódóan ugyanis jobban elutasítják a reklámokat a felhasználók. Az elmúlt időszakban a jelek szerint a közösségi médium feloldotta a reklámok mennyiségére vonatkozó korlátozásokat. Az AdWeek által megkérdezett számos reklámipari szereplő úgy vélekedett, hogy a […]

Tovább olvasom