Főoldal / Piac

Hiánypótló felmérés a munkáltatói márkaépítésről

A kérdések összeállításában a Bindermann I The Employer Branding Company munkatársai működtek közre. A kezdeményezők 2017 decemberében a hazai vállalatok, munkáltatói márkaépítési gyakorlatát vizsgálták. Közleményük szerint a márkakutatók kérdéseire mintegy 70 közép- és felsővezető válaszolt. A vállalatok között kereskedő, gyártó és szolgáltató cégek egyaránt megtalálhatóak voltak. A válaszadók több mint 70 %-a minimum 50 főt […]

Tovább olvasom

Legyen malacod! – virtuális hízlalás, valódi disznótor

Bárki felnevelheti saját malacát Cégénydányádon anélkül, hogy elmozdulna a foteljéből a Legyen Malacod! program keretében. A virtuális disznóhízlalás célja, hogy elősegítse a minőségi magyar hústermelést, munkát adjon a szatmári település lakóinak, és egymáshoz közelebb hozza a városi és a vidéki embereket. A magyar vidék hagyományos állattartásának népszerűsítését tűzte ki célul a 2017 augusztusában alakult Szatmár […]

Tovább olvasom

Ember és technológia kapcsolatát vizsgálja a SMART 2018

Kilencedik alkalommal rendezik meg idén hazánk legfontosabb technológiai konferenciáját a SMART-ot, 2018. április 4-én a Budapesten. A szakmai esemény idén a fintech, a mobiltechnológia, az 5G, az IoT, az autóipar, a virtuális- és kiterjesztett valóság, a kiberbiztonság és az automatizáció legfrissebb trendjeit vesézi ki. A technológiai forradalom gyorsvonatként száguld és az élet egyre több terültén […]

Tovább olvasom

A globális kereskedelem további fejlődését jelzi előre a DHL

Egyedülálló, a globális kereskedelem és a világgazdaság kilátásait előrejelző mutatót dolgozott ki a DHL és az Accenture. A DHL Global Trade Barometer (globális kereskedelmi barométer) elnevezésű mutató nagy mennyiségű logisztikai adaton alapul, amelynek elemzését és értékelését mesterséges intelligencia végzi. A DHL Global Trade Barometer olyan alapanyagok és alkatrészek kereskedelmi adatait használja fel, amelyek további ipari […]

Tovább olvasom

Az eBay magyar cégekre hajt

Az év eleje a legnépszerűbb időszak, ha új üzlet elindításáról van szó Magyarországon. A legsikeresebb újonnan regisztrált kis-és középvállalkozások átlagosan 24,5 millió forint eladást generáltak 2017-ben az eBay-en, ahova több mint 7 ezer termék érkezett magyar ügyfelektől. Az újév gyakran az új kezdetek időszaka. Ez igaz akkor is, ha online üzlet indítását tervezzük, derült ki […]

Tovább olvasom

Jobb ügyfélélmény, magasabb elvárások

Egyre jobban teljesítenek a hazai piacon tevékenykedő vállalkozások ügyfélélmény tekintetében, ugyanakkor az előttük álló kihívás is egyre nagyobb. A DEVELOR Országos Ügyfélélmény Kutatása szerint továbbra is a webshopokkal a legelégedettebbek a fogyasztók, de jelentősen javult az élelmiszer kiskereskedelmek, illetve a biztosítók megítélése is. Komoly kihívással kell szembenézniük a hazai piac szereplőinek, derül ki a DEVELOR […]

Tovább olvasom

Kihirdették a Super 12 – Magyar Bor Nagydíj idei győzteseit

A Magyar Borszakírók Köre Super 12 elnevezésű meghívásos borversenyén a Magyar Bor Nagydíjat Györgykovács Imre 2015-ös Nagy-Somlói furmintja és Koch Csaba 2012-es Villányi Csanád Cuvée-je nyerte el 12-12 fehér- és vörösbor közül. Kovács Pál, a Debreceni Borozó felelős lapkiadója elmondta: a válogatásba olyan fehér- és vörösborok kerülhettek be, amelyek a tagok szavazatai alapján 2017-ben kiemelkedő […]

Tovább olvasom

A Renault is küzd a hamis autóalkatrészek ellen

A Renault Hungária Kft. is csatlakozott a Járműipari Forgalmazók Szellemi Tulajdon-védelmi Szakmai Egyesületéhez (JAF), kifejezve ezzel elkötelezettségét az illegális járműipari és autódiagnosztikai szoftverek elleni küzdelem mellett. A RENAULT Hungária Kft. a mai naptól csatlakozott a JAF tagjaihoz, hogy közösen lépjenek fel a hazai piacot elárasztó, nem egyszer életveszélyes, hamisított járműalkatrészek forgalmazása, valamint az autószervizekben előforduló […]

Tovább olvasom

Tíz éve nem volt olyan erős a gumiabroncs-piac, mint tavaly

Tavaly személygépjármű gumiabroncsból 4,2 százalékkal többet adtak el a gyártók, mint az azt megelőző esztendőben. Ezen belül a nyári abroncsok forgalma 1,5 százalékkal, a négyévszakosoké 19,6 százalékkal, míg a téli abroncsoké 6,1 százalékkal nőtt. „Ha hosszabb távra tekintünk vissza, elmondható, hogy tíz éve nem produkált olyan erős esztendőt a magyar gumiabroncs-piac, mint tavaly az Európai […]

Tovább olvasom

Szállás.hu: rekordméretű növekedéssel zárta a múlt évet a turisztikai piac

Növekedési rekorddal zárta a tavalyi évet a belföldi turizmus, 15 százalékkal nőtt 2017-ben, a vendégéjszakák 70 százaléka 1-2 napra szólt a Szállás.hu átfogó éves elemzése szerint. A Szállás.hu MTI-nek küldött szerdai közleménye kiemeli: Budapest, Siófok és Eger vonzotta a legtöbb vendéget. Az idén folytatódhat a belföldi turizmus bővülése, mivel már most több az előfoglalás, mint […]

Tovább olvasom