Főoldal / Piac

Nő a hitelkártyás fogyasztók száma

A GfK Hungária pénzügypiaci felmérése szerint egyre népszerűbb itthon a hitelkártya. Változás van a nemek arányában is. Egyre nagyobb a hitelkártyával rendelkező banki ügyfelek aránya a GfK Hungária pénzügyi felmérése, a Retail Banking Monitor szerint. Ez az arány az elmúlt években egyenletes növekedést mutatva elérte a 7 százalékot a 15-69 évesek körében. A 2010-ben mért […]

Tovább olvasom

Magyar nyelvű szolgáltatás nemzetközi fotóügynökségtől

A 123RF.com jelentkezik februártól a magyar piachoz igazított szolgáltatással. Magyar nyelvű oldalt indít február elején az 123RF.com nemzetközi stockfotó-adatbázis. A magyar nyelvű ügyfélszolgálat mellett lokalizált felhasználói felület és keresőfunkció is elérhető lesz. A 123RF.com közlése szerint több mint egymillió aktív felhasználóval rendelkezik globálisan. A fotóügynökség jelenleg 200 országban kínál szolgáltatást, magyarországi képviselője Kardos Judit. A […]

Tovább olvasom

Felmérik a direktmarketing-piacot

Március elején publikálják az adatokat. Tavaly stagnált a szegmens. Ismét felméri a direktmarketing-piacot a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ). A 2006 óta publikált DM Szenzor eredményei márciusban derülnek ki, és a szektor mérete mellett az egyes DM-eszközök fontosságát is feltárják – közölte a szövetség. A felmérés még most folyik, a DIMSZ két külön kérdőívvel […]

Tovább olvasom

Digitális irányba fordul a P&G

A vállalat teljes marketingköltései nem növekednek érdemben, viszont közel egyharmadát digitális aktivitásokra fordítják. Jon Moeller pénzügyi igazgató (CFO) elmondása szerint a digitális, közösségi és mobil megoldások együttesen mintegy 30 százalékát teszik ki a Procter & Gamble marketingkiadásainak, bár enne karánya kategóriánként változik – írja a WARC a Seeking Alphára hivatkozva. (A nagy rivális Unilever hasonló […]

Tovább olvasom

Fától az erdőt

Performance marketingre szakosodott cég lépett nemrégiben az ügynökségi piacra. Macher Szabolccsal, a ForestView hazai vezetőjével beszélgettünk a magyar piac performance-szegletéről. Mint mondja, nem csupán eszközökről, technológiákról van szó, hanem olyan szemléletről is, amely elfeledett, de nagyon is fontos célokat állít ismét a gondolkodás középpontjába. Az interjú elsőként print testvérkiadványunk, a Médiapiac 2013. november-decemberi számában jelent […]

Tovább olvasom

Új kutatási projekt a közösségi média előnyeinek kihasználására

Az uniós projekt eredményeképpen elsősorban a kis és közepes marketingügynökségek és ügyfeleik javíthatják a közösségi médiában megvalósuló kezdeményezéseik hatékonyságát. Az OPTIMIZR néven elindított új európai kutatási projekt a közösségi médiában indított kampányok optimalizálását célozza meg a strukturálatlan szövegek és a diffúz információterjedés problémájának megoldásával. Az Európai Bizottság finanszírozásában megvalósuló új tudományos projekt célkitűzése egy olyan […]

Tovább olvasom

Évtizede nem látott optimizmus uralkodott el Magyarországon

Jelentősen, nyolc éve nem látott szintre emelkedtek a fogyasztói várakozások az év első hónapjában – derül ki a GKI-Erste konjunktúra-indexéből. A magyar gazdaság kilátásainak megítélése a fogyasztók körében, valamint az építőiparban és a kereskedelemben is javult, az ipari és szolgáltató cégeknél viszont romlott. A GKI Gazdaságkutató szerint 2013 végére, 2014 elejére több mint egy évtizede […]

Tovább olvasom

Munkaerőpiaci trendek a JobGroup szerint

Megélénkült a kölcsönzött értékesítők, valamint a közép- és felsővezetők piaca, továbbá egyre fontosabb lesz a munkáltatói márka építése is. A JobGroup HR tanácsadó és szolgáltató cégcsoport ügyvezető igazgatója, Dobár Attila szerint „a szolgáltató központok számára kölcsönzött munkatársak, illetve mérnök, informatikai és pénzügyi szakemberek mellett egyre nagyobb igény jelentkezik a kereskedelem területén is: számos friss megbízásunk […]

Tovább olvasom

Átvilágít a Microsoft

Újabb óriásbüdzsé költését vizsgálhatják felül hamarosan – akár egyetlen holdinghoz is kerülhet a szoftvercég egymilliárd dollár feletti megbízása. Az AdAge úgy tudja: górcső alá venné évi 1,3 milliárd dolláros Egyesült Államokbeli média-, kreatív- és digitális költését a Microsoft. A társaság közvetlenül nem kommentálta a hírt, csak annyit fűztek hozzá: időről időre áttekintik ügynökségi mixüket, hogy […]

Tovább olvasom

Marketingköltség-csökkentés az Unilevernél

A leépítések mellett elsősorban az ügynökségi és produkciós költségeken spórolnak, valamint a nagy országokra fókuszálnak. A költségcsökkentési törekvések már Paul Polman 2009-es vezérigazgatói kinevezése óta fókuszban vannak a Unilevernél. Most újabb lendületet kaphatnak, elsősorban annak következtében, hogy a cég bevételnövekedése a legutóbbi negyedévben – hosszú idő után először – elmaradt a nagy rivális Procter & […]

Tovább olvasom