A korábban a Google Magyarországnál és a Schibsted Media Groupnál is vezető pozíciót betöltő szakember a befektetőcég frissen alapított Los Angeles-i képviseletét igazgatja.
A Jeremie csapok 2016-os záródásával komoly szárazságra kell felkészülnie a hazai startup ökoszisztémának, emiatt az induló vállalkozások nemzetközi ambícióit támogató új lehetőségek 2016-tól várhatóan jelentősen felértékelődnek. Ezt felismerve alapította meg az OXO-csoport kaliforniai képviseletét, amelynek célja a cég portfóliójába tartozó cégek képviselete és a piacra jutásuk segítése. A tengerentúli képviseletet a hazai és nemzetközi internetes vállalkozói körökben egyaránt elismert szakember, a Schibsted barcelonai központjából igazolt Peresztegi Zoltán vezeti. Feladata elsősorban tengerentúli befektetői kapcsolatok erősítése és további kiépítése, a portfóliócégekbe társ- és következő körös finanszírozók bevonása.
„Az OXO-csoport mindennemű állami vagy uniós forrás igénybevétele nélkül mára regionális szinten is meghatározó szereplője lett a piacnak. A folyamatos fejlődés eredménye, hogy Peresztegi Zoltán személyében egy nemzetközi szinten is magasan jegyzett szakemberrel tudjuk portfóliócégeinket segíteni a startup vállalkozások Nirvánájaként számon tartott Szilícium-völgyben” – mondta el Oszkó Péter, az OXO-csoport vezetője.
„Az OXO egy új fejezet kezdete az életemben – szeretem feszegetni a komfortzónám határait, a startup világ pedig egy olyan dinamikusan fejlődő iparág, amely minden abban aktívan résztvevőt rákényszerít a folyamatos tanulásra, megújulásra” – mondta el Peresztegi Zoltán.
Az OXO-csoport portfólióba jelenleg 28 cég tartozik, ebből tíz jutott már első körös finanszírozáshoz, míg a befektetők és induló vállalkozások egymásra találását katalizáló OXO Stockon 140 befektető és 65 startup regisztrált, és összesítve eddig 13,3 millió eurós befektetés realizálódott.
A szakemberek szerint jellemzően az akár trendalakító big data és sharing economy, illetve a hardverfejlesztéseket is célzó viselhető technológiák, dolgok internete (IoT) és kiterjesztett valóság típusú projektjeiknek van a legnagyobb esélye a tengerentúli betörésre, de hangsúlyozták, hogy egyenként dől el, mely projektet irányítják az amerikai, az európai és más piacok felé.