Ők a TOP 10 hazai e-kereskedő a TikTokon

Hírek Kiemelt

Kezdetben a fiatalabb közönség körében népszerű TikTok ma már minden korosztályból vonzza a felhasználókat, és jelenleg a közösségi platformok közül a leghosszabb oldalon töltött időt tudhatja magáénak (70+ perc). A TikTok jelenleg több mint 3 millió 18 év feletti magyar felhasználóval rendelkezik, melynek többsége (61,8%) 25 év feletti.

 

A Growww Digital digitális marketingügynökség nemrégiben közzétett egy listát az általuk legsikeresebbnek tartott tíz e-kereskedőről. Ők azok, akik az elmúlt időszakban, kitartó munkával több tíz-, illetve százezres követőtábort építettek fel.

 

TOP 10 magyar e-kereskedő csatorna – Growww Digital válogatás

  1. Mobilfox (881 800 követő) Telefondobálás, ingyen ajándékok a tagok számára, „Bocsi, te Mobilfox member vagy?” kérdések sorozata. A Mobilfox tudja, hogy nem elég egy tartalomtípust egyszer elkészíteni, nem elég egy üzenetet egyszer elmondani – ha igazán emlékezetesek szeretnénk maradni, ha egy erős márkát szeretnénk felépíteni, a folyamatos ismétlés elengedhetetlen. Fiatalos, dinamikus videók, a közönség folyamatos bevonása, egyértelmű, megjegyezhető üzenetek – ezt mind érdemes tőlük elsajátítani.
  2. BALAZS KICKS (725 900 követő)Egy remek példa arra, hogy lehet a cég alapítója is a csatorna egyik arca, nem kell feltétlenül külsős tartalomgyártóban gondolkodni. Balázs egyszerre építi a személyes és cégmárkáját azzal, hogy a videók jó részének ő a főszereplője. A Balazs Kicks csatornáján a legkülönbözőbb tartalmakkal találkozunk: közönség bevonása különböző kihívások és kedvezmények által, nagy értékű rendelés csomagolása és bemutatása, aktualitásokhoz való kapcsolódás (pl. BL döntő). Ezek együttese eredményezi, hogy izgalmas, kreatív módon építik a márkát, értékesítik termékeiket.
  3. Meglepkék (209 600 követő)Nagyszerűen alkalmazzák a családi élményekben, történetek erejében rejlő erőt, videóik üzenete, értékesítésük ennek köszönhetően sokkal személyesebbé vált. A videókban lévő gyors, dinamikus vágásokkal sikeresen fenntartják a nézők figyelmét. A Meglepkék csapata viszont nemcsak a vágást szervezte ki, de csatornájuk arcai is külsős szereplők. Nem kell tehát megijedni, ha egy vállalkozás nem tudja házon belül megoldani a tartalomgyártást, ma már remek csapatok segítik a cégek munkáját.
  4. Reflexshop (178 900 követő) Hogyan lehet gyorsan és hatékonyan bemutatni egy óriási termékkínálatot? A Reflexshop csatornájának sikerült. Bár a közösségük építésére még lehetne nagyobb hangsúlyt fektetni, hiszen mind termékeik, mind a nézők aktivitása lehetővé tenné ezt, az mindenképp elismerésre méltó, ahogy a Barbie-Oppenheimer hullámot meglovagolva egy elképeszteőn sikeres nyereményjátékot indítottak. Több mint 5700 komment érkezett nyereményjátékról szóló videójuk alá.
  5. REGIO JÁTÉK (144 600 követő)Humoros, kreatív és akár szívhez szóló videók, a TikTokon való márkaépítés, a nem direkt termékbemutatás és -értékesítés tökéletes példái. A folyamatos történetmesélések, beszélgetések még inkább bevonják a nézőket. Az pedig, hogy „Marci” mindig ugyanabban, a játékboltot jellemző pólóban van, elősegíti, hogy tudat alatt is, még inkább megjegyezhetővé váljon a márka. A legtöbb videónál ügyelnek a SEOzásra is, így egy, pusztán kulcsszavak alapján kereső TikTok felhasználó is könnyedén rátalálhat tartalmaikra.
  6. Gombolyagnyi szeretet (110 400 követő)Egy rendkívül különleges példája a webshopoknak Gombolyagnyi szeretet csatornája. A webshop egyik legnagyobb különlegessége, hogy pusztán csak 2 hetente nyitja meg kapuit, viszont akkor elképesztő gyorsasággal fogynak el a termékek. Már a csatorna névválasztása is érzelmeket kelt, segíti az elköteleződést. A csatorna arca a webshop üzemeltetője is egyben, aki nagy lelkesedéssel mutatja be újabb és újabb munkáit, azt, ahogy dolgozik, de lelkesen edukálja is követőit.
  7. SUPERZ. (99 600 követő)
    A Superz története igazi sikersztori. Ők a közösségépítés és márkaépítés mesterei. Csatornájukon edukatív videók, vlogok, kulisszák mögötti videók is szerepelnek, de az elképesztő mennyiségű hozzászólás sem marad válasz nélkül. Ma már nemcsak a budapesti székhelyű bemutatóterem, de a többi városban megtalálható franchise partnerük is rendelkezik TikTok csatornával, a kecskeméti Superz. üzlet csatornája például már közel 50 000 követővel rendelkezik. Aki szeretné látni, hogyan lehet a viszonylag könnyen, telefonnal elkészíthető, mégis színes tartalomtípussal márkát építeni, érdemes megnéznie a csatornájukat.
  8. Vágyaim (95 900 követő) Humoros videók, folyamatos közönségbevonás. Ez jellemzi leginkább a Vágyaim TikTok csatornáját, ahol nagyszerűen ráéreztek, hogyan lehet egy szexshopot is izgalmasan, kedvelhetően bemutatni. A 100% diszkrét csomagolás kreatív módon való kommunikálása újra és újra feltűnik csatornájukon, ami nem meglepő, hiszen értékajánlatuk egyike is ez. Remek példa arra, hogyan lehet a legmeredekebb témákból is kreatív tartalmat készíteni.
  9. Marco Mobili Bútoráruház (79 400 követő) Hogyan lehet a TikTokra akár hosszabb tartalmat készíteni úgy, hogy az végig izgalmas, érdekes maradjon? A Marco Mobili Bútoráruház csatornája pontosan erről szól. Edukatív, izgalmas, értéket teremtő és meghökkentő videók, melyeket egyszerűen nem lehet megunni. Érdemes megnézni, hogy milyen értékesítési megoldásokat találnak ki, és hogyan teszik izgalmassá a videók lezárását.
  10. FANNA polewear (58 500 követő) Hogyan lehet egy-egy ruhából a legtöbb sztorit, érdekességet, tippet kihozni? FANNA csatornája remek példa rá, hogy az adott ruhadarab nemcsak sokféleképpen viselhető, de több módon prezentálható is. Nagy hangsúlyt fektetnek a közösségépítésre is, ezt remekül prezentálják a ruhákat viselő lányokról készült videók.

 

A Growww Digital a TOP10-es lista összeállításánál több szempontot is figyelembe vett: legnagyobb súllyal a követőszámot vizsgálták, mely összefüggésbe hozható a cég TikTokon való márkaismertségével.

„Igyekeztünk a listába a legkülönbözőbb szektorok TikTokon piacvezető szereplőit beválogatni: sneakereket, parfümöket vagy épp bútorokat értékesítők mellett megtalálhatjuk a Gombolyagnyi szeretet TikTok csatornáját is, aki egy egészen újfajta értékesítési módot választott: csak bizonyos időnként, 2 hetente nyitja meg webshopját, termékei általában elképesztően gyorsan, 1 órán belül elfogynak. A fenti lista szereplőitől sokat tanulhatunk, videóikból inspirálódhatunk. A következőkben ezeket fogjuk részletesen bemutatni, tárgyalni” – mondtaMolnár Janka, TikTok üzletágvezető, Growww Digital

 

Tanulságok és tippek, amelyeket érdemes eltanulni a legnagyobbaktól és alkalmazni saját TikTok-kommunikációnkban:

  • Rendszeresség: a rendszeres tartalomgyártás elképesztően fontos, hetente több (minimum 3) videó még a legnagyobbak (Mobilfox és Balazs Kicks) esetén is. Ezzel biztosítják, hogy mindig a nézők képernyőjén legyenek. A kisebb csatornák ennél jóval több videót is posztolnak (pl. nem ritka, hogy a Superz. heti 7 videót tesz ki).
  • Minőség: minőségi tartalom a legtöbb csatorna esetén – a top szereplők közül a legtöbben nem telefonnal készítik a felvételt; van azonban kivétel, és így is megoldható a folyamatos növekedés (pl. Superz., de náluk is van pár profin elkészített videó).
  • A csatorna arca: van a csatornának arca, aki lehet a CEO, pl. a Superz. / Balazs Kicks esetén, de lehetnek külsős, erre betanított fiatalok is, pl. Vágyaim.
  • Tartalomtípusok: a legtöbben sokféle tartalomtípust használnak, ezeket folyamatosan váltogatják; tehát edukálnak, bemutatják az üzletet, bevonják az utca emberét, készítenek vicces tartalmakat, sztorikat mesélnek, az aktualitásokra reagálnak, bemutatják a termékeket, ha kell a szállítási módot, színfalak mögötti videókkal még inkább bevonják a nézőt stb.
  • Egyedi tartalom: szinte egyáltalán nem készítenek trendeket, egyedi tartalommal tűnnek ki. Kivételt képez talán a Vágyaim csatornája, viszont ők a trendeket is nagyon magukra szabják.
  • Célközönség: ismerik a célközönséget, a videók felépítése, hossza és szóhasználata abszolút rájuk van szabva.
  • SEO: vannak, akik profin csinálják a TikTokon belüli keresőoptimalizálást (pl. Marco Mobili Bútoráruház); van, aki szinte mindig ugyanúgy keresőoptimalizál, azaz látszódik, hogy foglalkozik vele, de túl sok energiát nem fektet bele (pl. Meglepkék); illetve vannak, akik szinte egyáltalán nem foglalkoznak a SEO-val (pl. Superz.). Ez azt is mutatja, hogy a TikTok SEO-zás még egészen gyerekcipőben jár Magyarországon.
  • Közösséget építenek: folyamatosan bevonják – akár csak kérdésekkel, akár szereplőként – a nézőket.
  • Idő: egyik csatorna sem pár hónap alatt lett piacvezető.

 

„A szakmában ma már vitathatatlan, hogy a TikTok mekkora kiugrási lehetőséget biztosít az e-kereskedők számára. A Growww Digitalnál is azt látjuk, hogy ennek a csatornának a márkaépítés mellett, óriási értékesítéstámogató ereje van. Az az e-kereskedő, aki ezt a hullámot jól meg tudja lovagolni, határozott versenyelőnybe kerül a piacon. Ügynökségi oldalról mi pont ebben nyújtunk szakértői támogatást ügyfeleinknek” – mondta Szabó László, ügyvezető partner, Growww Digital

 

SOCIAL MEDIA