A Soproni a nagy magyar sörgyártók közül elsőként jelent meg ale sörrel a hazai piacon, ami a nyári szezonban csapolt formában a vendéglátó egységekben és a fesztiválokon érhető el.
„Örömmel tapasztaljuk, hogy a sörfogyasztók egyre nyitottabbá válnak a kategória felfedezésére, kíváncsiak a különlegességekre, újdonságokra. Ez a nagy sörgyártók számára egyszerre jelent kihívást – tudunk-e elég gyorsan reagálni a változó fogyasztói igényekre -, valamint nagyszerű lehetőséget arra, hogy minél szélesebb körben népszerűsítsük a sörözést” – mondta Zab Gábor, a Heineken Hungária Zrt. marketingigazgatója.
Az újdonságot a sörmesterek által kikísérletezett három sörkülönlegesség – két lager és egy ale – közül a sörfesztiválok látogatóinak visszajelzései alapján választották ki piaci bevezetésre.
Az American Pale Ale típusú Soproni A.P.A. hangsúlyozottan nem kézműves sör, inkább a craft divatra adott válasz. Mivel a Soproni ernyőmárka alá szánták, az alapleve megegyezik a klasszikus, világos Soproniéval, viszont felsőerjesztéses technológiával és a jellegzetes citrusos illatot, valamint virágos-mézes, fűszeres ízt adó amerikai komlóval készült. Keserűségben is az anyamárkát célozták meg, nem engedtek a kézművesek körében hódító extrém keserűség-divatnak. (Érdekesség, hogy a bemutatón a hölgyek így kifejezetten nekik szólónak érezték az újdonságot.)
A szűretlen és pasztőrözés nélkül készült Soproni A.P.A. egyelőre csapolt kiszerelésben érhető el száz kiválasztott vendéglátó egységben, valamint rendezvényeken. A palackos forgalmazás elé a pasztörizáltalanságból fakadó viszonylag rövid minőségmegőrzési idő is akadályokat gördít – erről már a Soproni Frissen Csapolt kapcsán is szereztek tapasztalatokat a gyártónál.
A Soproni A.P.A. bevezetésével párhuzamosan egy másik almárka, a Soproni 1895 is nagyobb figyelmet kap: ezentúl csapolt változatban is elérhető lesz.