A hirdetők egyre több pénzt költenek a mobilra, miközben túllépnek az egyszerű appokon és gyakran fordulnak a helymeghatározás felé is.
Az Apple iBeacon technológiájának tavalyi bemutatásával a marketingszakemberek rendelkezésére bocsátottak egy eszközt, mely az üzletekben történő elhelyezést követően vásárlásra ösztönző információkat küld a helyszínen tartózkodó, a márka alkalmazását letöltő vásárlóknak.
A Lord & Taylor és a Hudson’s Bay most az üzleten belüli helyzethez igazodó mobil kreatívanyagok használatába kezdett: utóbbi 10 üzletében folytatja kísérleti programját, mellyel az ajánlataik által kiváltott érdeklődés mértékét tesztelik. Hasonló megoldásokkal kísérletezik a Walgreens tulajdonában lévő Duane Reade és a Hillshire is.
A Quirky és a GE nemrégiben mobiltelefonról vezérelhető klímaberendezést fejlesztett ki, a reklámozását Bostonban és New Yorkban is a Poncho időjárásjelentő szolgáltatással oldották meg. A Poncho által küldött e-mailek és SMS üzenetek magas hőmérsékleti értékek esetében tartalmazták a klíma reklámját és kuponját, mellyel állításuk szerint – a Poncho-üzenetek magas megnyitási arányából következtetve – sikerült elérni a célcsoport nagy részét.
A Montanai Turisztikai Hivatal és a Starcom Media Vesthez tartozó Spark az aktuális tartózkodási helyen túllépve olyan mobilosoknak küldött reklámokat, akik korábban már jártak valamelyik síparadicsomban, és esély mutatkozott arra, hogy Montana is érdekelje őket.
Ugyan a kiskereskedelmi fizetéseknek még csupán csekély hányadát bonyolítják mobilon, itt is találhatunk példákat a lokáció-alapú reklámokkal összekötött sikeres működésre. A New York-i Van Leeuwen fagylaltozó a PayPal új technológiája révén eladásainak 5 százalékát mobiltelefonon keresztül történő fizetéssel intézi. Az általuk alkalmazott app helyzetmeghatározást használ, az üzleteik közelében járó fogyasztókat tájékoztatja a közeli bolt ajánlatairól, akik betérve mobiltelefonjukon keresztül – a hozzákapcsolt hitelkártyáról – egyenlíthetik ki számlájukat. Elemzők szerint a lokáció-alapú szolgáltatások is a PayPal mellett szólnak a népes mobilfizetési versenyben, nem beszélve kiterjedt e-kereskedelmi tapasztalatairól.
A hírt a Médianéző nemzetközi sajtófigyelő szolgáltatásának köszönhetjük.