Az OMD UK szedte össze azt a tizenkét mítoszt, amely a karácsonyt és ezzel a szezonális kampányokat is körbelengi.
A médiaügynökség blogján olvasható a szórakoztató, egyben tanulságos sorozat, amely ugyan a birtekre vonatkozik, de itthon is érdekesek a felvetett kérdések. A 12 mítosz (linkkel a részletes bejegyzésekre).
- Minden évben későbbre csúszik a karácsonyi bevásárlás.
- A Black Friday a karácsonyi bevásárlás szempontjából kiemelt nap.
- A férfiak mindig az utolsó pillanatban vásárolnak be. Valójában a férfiak között nagyobb arányban vannak olyanok, akik jóelőre bevásárolnak, egyszerűen mert így akarják elkerülni a karácsonyi tülekedést.
- Vége a hagyományos kereskedelemnek, a karácsony az e-kereskedőkről szól. 80 százalék hibrid vásárló.
- Az Y generáció mindent online csinál, beleértve a karácsonyi vásárlást is. A többség szereti az ajándékvásárlás élményét, és nem feltétlen online akarja azt „lezavarni”.
- A karácsony móka és kacagás a család számára. Mármint mi a család? Sokan töltik olyan szeretteikkel a karácsonyt, aki nem a pérjuk vagy a rokonuk. Az élvezeten ez semmit nem ront, sőt…
- Ahogy jön a karácsony, úgy nő a lelkesedés és az izgalom. A többség szereti és várja a karácsonyt, de a várakozás novemberben tetőzik.
- A fogyasztók karácsonykor felturbózzák az élelmiszerkészleteiket. Ez érszben igaz, csak nem úgy, ahogy gondolnánk. Bizonyos termékcsoportokból valóban többet vásárolnak, de a minőség terén vegyes a kép.
- A válság óta kevesebbet vásárolunk kevesebb embernek. Még mindig szeretünk ajándékozni, ha másért nem, az ajándékozás öröméért.
- A karácsony arról szól, hogy megfelelő terméket a megfelelő időben. A fogyasztók egy jelentős része valóban tervezi a karácsonyi kiadásait és figyelemmel van az akciókra – egészen addig, amíg nincs közel a karácsony, akkor ugyanis minden borul…
- Csak a gyerekeknek van karácsonyi kívánságlistájuk. A felnőttek ugyan nem a jézuskának írnak, de kitartóan listáznak, ráadásul nemcsak karácsonykor.
- A fogyasztó csak offline VAGY csak online vásárol. Ez mindössze a megkérdezettek 10-10 százalékára igaz, a többiek még mindig hibridvásárlók.