Mit mond el a márkánkról az irodánk állapota?

Hírek

Nem véletlenül nevezzük a munkahelyünket a második otthonunknak – nap mint nap rengeteg időt töltünk el itt, épp ezért fontos, hogy az irodánk kellemes, kényelmes, jól berendezett hely legyen. De nem csak ezért érdemes hangsúlyt fektetnünk rá: csak megfelelő, stílusos irodával tehetünk jó benyomást az ide érkező ügyfeleinkre és partnereinkre.

Megéri az iroda átalakítása

Az, hogy milyen helyen dolgozunk, döntően befolyásolhatja azt is, hogy milyen munkát végzünk ott. Egy jól felszerelt, dizájnosan berendezett munkahelyen a dolgozók is szívesen tartózkodnak, egy jó iroda növelheti a cég iránti elkötelezettséget, a munkakedvet, a hatékonyságot – sőt, a céggel kapcsolatos elégedettséghez is hozzájárul! Ha ugyanis odafigyelünk az emberek munkakörnyezetére, a dolgozók úgy érzik, őket és a munkájukat is megbecsüljük.

Mind hallottunk már a Google, a Facebook vagy épp az Apple – illetve a többi techóriás – lélegzetelállító irodáiról, amelyek inkább hasonlítanak egy vidámparkra, mint egy munkahelyre. Ez nem véletlen: a kreatív munkához ilyen környezet szükséges. Nekünk nem kötelező ugyan babzsákokkal, csúszdákkal és masszázsszékekkel felszerelni irodánkat, de így is sokat tanulhatunk a világ legértékesebb cégjeitől: igyekezzünk a lehető legoptimálisabb környezetet kialakítani a munkatársak számára! Legyen hely és lehetőség az elvonulásra, a csendes munkavégzésre, ugyanakkor a közös ötletelésre és találkozásokra is.

Sokszor nincs is szükség új, hipermodern bútorokra és felszerelésekre, elég, ha odaügyelünk a munkakörnyezetre, vigyázunk a székekre és asztalokra, illetve csak jó minőségű bútorokat választunk a helyiségekbe. Bizonyos időközönként frissítsük fel az irodát! Festessünk ki valamilyen új, inspiráló színnel, cseréljük le a szőnyegeket és fordítsunk figyelmet a favédelemre is a bútorok esetében – már ennyi is elegendő lehet, hogy az irodánk újnak, frissnek hasson.

Munkahelyünknek azonban nemcsak dolgozóink, de ügyfeleink elégedettségét is szolgálniuk kell. Egy rosszul felszerelt iroda vagy az ütött-kopott bútorok igénytelenséget sugallnak, míg az egyhangú, szürke helyiség alááshatja a céljainkat, hiszen azt mutathatja, hogy nem vagyunk egyediek, kreatívak.

Ha azt szeretnénk, hogy irodánk üzletünk jó hírét is szolgálja, fektessünk időt és energiát annak berendezésére! Válasszunk egyedi, dizájnos bútorokat, ne elégedjünk meg a legegyszerűbb asztalokkal vagy fotelekkel – ma már nem feltétlenül pénzkérdés, hogy egy kis kreativitást csempésszünk a berendezésekbe. Bátran forduljunk lakberendezőhöz segítségért!

6 tipp, hogy az irodánk jó fényt vessen ránk

Ergonomikus bútorokkal a munkavégzést is megkönnyíthetjük. Nyolc óra ülve végzett munka megterheli a testet – kényelmetlen testhelyzetben, sajgó tagokkal pedig nehéz hatékony munkát végezni. Épp ezért fektessünk be a megfelelő ergonomikus székekbe és asztalokba, munkatársaink meghálálják majd a törődést!

Igyekezzünk úgy berendezni irodánkat, hogy brandünk is visszaköszönjön abban! Használjuk márkánk színét és logóját a falakon, a padlón, vagy épp egy-egy bútoron. Ha mindez ízléses és dizájnos, az a munkakedvet és a cég iránti elköteleződést is fokozza!

A környezetvédelem ma már alapvető elvárásnak számít az irodák tervezésénél is. Gondoskodjunk a szelektív hulladékgyűjtésről, tartsunk minél több zöldet a helyiségben – a szobanövények mellett ma már akár élő és lélegző falat is kialakíthatunk. Ne felejtkezzünk el az energiahatékonyságról sem!

A rendezettség egy jól működő vállalat elengedhetetlen tulajdonsága. Használjunk minél több szekrényt, tárolót és rendezőt, hogy soha, egyetlen fontos papír vagy kellék se keveredjen el, az asztalok pedig tiszták maradjanak! Zsúfolt környezetben nehéz jól dolgozni, ezért rendszeresen takarítsunk és bíztassuk arra munkatársainkat, hogy mindennap pakoljanak el maguk után!

Bár a munkavégzés nem itt történik, ne becsüljük alá a konyhákat és mosdókat sem – ezek ugyanis nagyon fontos szerepet játszanak munkavállalóink elégedettségében és munkakedvében. Figyeljünk ezek felszerelésére és tisztaságára is!

A kulcs a rendszeres karbantartás

Nem elég jól berendezni irodánkat, annak tisztaságára és felszerelésére ügyelnünk is kell. Igyekezzünk egy-egy felújítás után is megtartani a tiszta és rendezett állapotot! A gépek és felszerelések rendszeres karbantartást igényelnek, de ugyanez igaz a bútorokra is: Favédelemmel és rendszeres tisztítással asztalaink és polcaink sokáig szolgálhatnak minket.

Gondoskodjunk a rendszeres és alapos takarításról! Ehhez elengedhetetlen a megfelelő takarítószemélyzet – fektessünk tehát időt és energiát ennek kiválasztására is. A takarítók ugyanis legtöbbször akkor végzik munkájukat, mikor az iroda már üres, nem tudunk tehát saját szemünkkel meggyőződni arról, hogyan dolgoznak.

Bútoraink és tárgyaink a megfelelő használat és a kellő odafigyelés ellenére is elhasználódnak. Fontos, hogy ilyenkor a lehető leghamarabb cseréljük le vagy javítsuk ki ezeket! Egy nem jól működő gép vagy egy csúnya, kopott asztal nemcsak az irodánk összképét rontja, de a munkamorált is – ha ugyanis dolgozóink sokáig kénytelenek ezzel szembesülni, menthetetlenül azt gondolják majd, hogy jólétük nem fontos a cég számára.

Egy jól felszerelt, dizájnos irodában jó dolgozni – ahol pedig jó dolgozni, ott a munkavégzés is hatékonyabb lesz. Arról nem is beszélve, hogy egy kreatív, egyedi iroda magának a cégnek is jó reklámul szolgál!

SOCIAL MEDIA