Kommunisták és kapitalisták is aggódnak a konzumerizmus miatt

Hírek

A Föld jövőjéért érzett aggodalom rendszerfüggetlen, de például a javak közös használatához már másképpen állnak amerikaiak és kínaiak.

A kommunista Kína és a kapitalista Egyesült Államok eltérő gazdasági szerkezete arra engedne következtetni, hogy a kiadásokat és a tartósságot illetően a két ország eltérő álláspontot képvisel. Ám a Föld jövőjét érintő aggodalmak mindenkit a fenntarthatóság hangsúlyozására sarkallnak.

A két országban végzett felmérés szerint ugyanis mind a kínaiak, mind pedig az amerikaiak nagy része egyetért abban, hogy a fogyasztás rendkívül fontos a gazdaság fejlődéséhez, ám hasonlóan nagy százalékuk egyetértett abban is, hogy a túlzott konzumerizmus hatalmas fenyegetést jelent a társadalomra. A különbség abban mutatkozott meg, hogy míg az amerikaiak számára a közösségi gazdálkodás legnagyobb ösztönzője a pénzspórolás lehetősége volt (68,6 százalék), addig a kínaiak számára az aktivitás és a hasznosság érzése (67,2 százalék). Ezen felül a kínaiak jóval nagyobb hajlandóságot (74,1 százalék) mutattak például a gépjármű-megosztás lehetősége iránt, mint az amerikaiak (31,1 százalék), akiknél a közös használatra való hajlandóság a médiaeszközök esetén volt leginkább kimutatható, ám itt is csak 58,1 százalék.

Ezen felül meglepően hasonló eredmények születtek a tartósság és a garancia terén. Mindkét ország válaszadóinak túlnyomó többsége egyetértett abban, hogy csodálja azokat a vállalatokat, amelyek segítenek fogyasztóiknak kevesebb szemetet termelni. A kínaiak 78,8, míg az amerikaiak 66 százaléka gondolja úgy, hogy a termékgaranciának nem csak az első kézből vásárlóra, hanem a használtcikk vásárlójára is ki kellene terjednie. Kisebb eltérés mutatkozott még abban a kérdésben, amely szerint a vállalatoknak segíteniük kellene vásárlóiknak a használt termékeik újraértékesítésében. Ezzel az állítással az amerikaiak 47,5 százaléka, míg a kínaiak 67,1 százaléka értett egyet.

A hírt a Médianéző nemzetközi sajtófigyelő szolgáltatásának köszönhetjük.

SOCIAL MEDIA