A diszkontlánc Németországban kilépne az Aldival folytatott árversenyből és inkább az Edeka és a Rewe-csoport stratégiája felé mozdulna.
Újabb részleteket árult el új márkastratégiájával kapcsolatban a Lidl. A vállalat sokat tesz annak érdekében, hogy felhívja az újságírók és a vevők figyelmét magára: az elmúlt napokban jelentek meg az első újraorientálódással kapcsolatos utalások a Handelsblattilletve a Lebensmittelzeitung magazinban, ma pedig elindul a Lidl-lohnt-sich.de, azaz a „megéri a Lidl” elnevezésű weboldal. A hamburgi Ressourcenmangel ügynökség segítségével létrehozott platformon azt magyarázza meg a Lidl, hogy pontosan mit is ért minőség alatt. A fogyasztók informálódhatnak többek között a termékek származási helyéről, de kérdezhetnek is.
A weboldal a meghirdetett minőségoffenzíva első igazi, látható alapköve. A Lidl nem csupán diszkontőrként szeretné definiálni magát. Ennek egyik oka az Aldival való árverseny. A menedzserek ezért inkább az Edeka és a Rewe felé mozdulnának el a stratégia szempontjából.
„Az elmúlt években komoly változási folyamaton ment át a Lidl. Ide tartozott a választék leépítése – a minőség és saját márkánk sokszínűsége került a középpontba. A jó ízlés mellett a frissesség a legfőbb prioritás” – meséli Christoph Pohl, a Lidl beszerzésért felelős vezetője. „Ezenkívül igen hatékony elosztóhálózattal és átfogó minőségbiztosítási rendszerrel rendelkezünk, mely az egész termelési és szállítási láncolaton keresztül működik. Ezt a minőségtudatosságot szeretnénk most kifelé is kifejezni” – tette hozzá Pohl.
Az első tv spot február 20-tól lesz látható. A Freunde des Hauses ügynökséggel elkészített videó arra a kérdésre keresi a választ, hogy „honnan ismerjük fel tulajdonképpen, hogy valami jó?”. Február 27-től újabb kisfilmek következnek a különböző árucsoportokhoz kapcsolódóan. Az üzletekben pedig plakátokon lesznek majd olvashatók a spotok fő mondanivalói. Vásárlóinak magazinnal is készül a márka, illetve a hetente megjelenő szórólapok is a minőségről fognak szólni.
A hírt a Médianéző nemzetközi sajtófigyelő szolgáltatásának köszönhetjük.
(Fotó: OTS.Bild/LIDL Schweiz)