Bár csak néhány hete vezették be a két új termékkategóriát, már így is a magyar eladások csaknem 15 százalékát teszik ki a felújított táblagépek, notebookok és okosórák adják. Több mint kétszer akkora ezek részaránya, mint a Rejoy anyacégének legnagyobb piacát jelentő Romániában, illetve a görög és bolgár piacok hasonló arányainál is.
Az okosórák közül a magyar vásárlók a felújított, 2020-as Apple Watch SE modellt, a noteszgépből pedig az ugyancsak 2020-as Apple MacBook Air M1 modellt keresik a leginkább, de a top 3-ban a drágább MacBook Pro típus is megtalálható az azonos modellévből. A táblagépek és az okostelefonok közül egyaránt 2019-es év végi termék vezet a Rejoynál: az iPad 9.7 (6. generáció), illetve az iPhone 11.
“Az eladási statisztikáink azt mutatják, hogy a tipikus magyar vásárlónk alapvetően rendkívül pragmatikus, és ténylegesen a legjobb ár-érték arányú készülékeket keresi mind okostelefonból, mind a többi termékkategóriából. Ezek leginkább a 2019-es és 2020-as modellévből származó prémium termékek, amelyek tudása mindennapi használatra tökéletesen megfelelnek, ugyanakkor az eredeti árukhoz képest jelentős összeget spórolhatnak rajtuk az ügyfelek” – mondta el Blaumann Bence, a Rejoy.hu ügyvezető igazgatója.
Az elmúlt két évben jelentős fejlesztéseket vitt végbe a Rejoy a beérkező készülékek bevizsgálásában és szükség esetén történő javításában: a társaság napi nyolcszáz készüléket feldolgozni képes szervizlaborjában lézerforrasztóval gyári minőségben lehet alkatrészcserét elvégezni. A folyamatok fejlesztése révén a garanciális ügyintézést igénylő esetek száma 40 százalékkal csökkent az elmúlt egy évben, az ilyen esetek aránya gyakorlatilag az új termékekével azonos, alacsony szintre állt be. A hatékonyság javítása érdekében hamarosan egy mesterséges intelligenciát használó bevizsgálórobot is munkába áll majd a Rejoynál, ez a gép a beérkező készülékek vizsgálatát, értékelését gyorsítja majd fel – írják.
Két-három évig velünk maradnak a még nem USB-C-s felújított eszközök
2024. december 28-tól lép életbe az az uniós jogszabály, amely előírja, hogy az Európa Unión belül eladásra kínált új mobil eszközöknek USB-C csatlakozóval kell rendelkezniük. Ugyanakkor az EU-n belülre már a határidő előtt beérkezett, Lightning-csatlakozós készülékek meglévő készleteit továbbra is el lehet adni.
Mivel a Rejoy az unió országaiban élő magánszemélyektől, illetve az EU-n belül működő nagykereskedő-partnerektől eleve csak CE-jelölésű készüléket szerez be, a társaságnál továbbra is elérhetők maradnak a magyar vásárlók körében népszerű iPhone 11-14-es mobilok is. A töltőcsatlakozók unióbéli egységesítésének szándékát egyébként a Rejoy is támogatja, azonban azt is fontosnak tartja, hogy a kiemelkedő ár-érték arányú, az iPhone 15-ösnél régebbi készülékek meglévő készletei még elégedett ügyfelek ezreit szolgálhassák – a körforgásos gazdaság szellemében. A vállalat várakozásai szerint nagyjából 2-3 év alatt fognak kifutni a másodpiacról a még nem USB-C csatlakozók iPhone-ok.
Photo by The Average Tech Guy on Unsplash