Miért sikeresek az ismétlődő promóciók?

Kiemelt Márkaépítők Közössége

A május 25-én megrendezett Branding/rebranding az FMCG szektorban című konferenciánk beszámoló-sorozata a végéhez közeledik. Ma Szirmák-Szabó Viktória prezentációját ismertetjük röviden a Henkel hosszú távú promócióiról.

Hosszú távú promóciók: miért szeretik ezeket, és miért is sikeresek? – tette fel a kérdést az előadó. Ezek a promóciók támogatják a vállalat fenntarthatósági céljait, amelynek három aspesktusa van: a regenerálódó bolygó (környezetvédelem, klímasemlegesség) kérdésköre, a törekvés, hogy megbízható partnerek legyenek, valamint a közösségek támogatása.

Az előadó négy ilyen hosszú távú programot emelt ki: A nevetés gyógyító ereje (a Piros Orr bohócdoktorok támogatása a SPAR/INTERSPAR-ral együtt), a Játék egy zöldebb jövőért (a Rossmann-nal közös promóció), a Tomi nagycsaládos promóció (a Nagycsaládosok Országos Egyesületének támogatására), és Pro Nature – tiszta otthon, tiszta bolygó (a 10 millió fa egyesülettel együttműködve). Ezek közül kettőt részletesebben is bemutatott.

A játék egy zöldebb jövőért a műanyag flakonok visszagyűjtésére biztatja a fogyasztókat, akik a leadott műanyagok után kuponkódot kapnak, amellyel támogatást nyerhetnek a gyermekük bölcsődéjének, óvodájának vagy iskolájának. A promóció 2016-os indulása óta több mint 11 tonna műanyagot gyűjtöttek így vissza, és számos játszóteret újítottak fel több millió forint értékben.

A másik rendszeresen visszatérő programjuk a Bohócdoktorokkal folytatott együttműködés, amelynek során 2010 óta több mint 35 millió forintot gyűjtöttek a szervezet számra. Ebből meglévő kórházi együttműködések folytatása, új kórházak bevonása és roadshow-vizitek, eseti akciók (Zenekaraván) szervezése is lehetővé vált.

Az ismétlődő promóciók az ismert partnereknek és a bejáratott megoldásoknak köszönhetően egyre gördülékenyebben működnek, amit a partnerektől kapott visszajelzések is bizonyítanak.

Mindezekről a promóciókról elmondható, hogy nagyon szerethetőek, és egybevágnak mind a Henkel, mind a partnerek vállalati filozófiájával. Minden esetben egy „magasabb célt” támogatnak, és értéket teremtenek mindegyik fél számára. Megkönnyíti a lebonyolítást, hogy a promóciók minden évben azonos időszakban mennek, így a vásárlók már ismerik és várják. A részvétel feltételei rendkívül egyszerűen teljesíthetőek. A promóciókhoz hangsúlyos eladáshelyi megjelenés is társul a kereskedelmi partner támogatásával.

 

 

SOCIAL MEDIA