Miért hűséges a fogyasztó?

Hírek

Az üzenetek relevanciája fontosabb a személyre szabásnál – többek között ez is kiderül a brit direktmarketing-szövetség felméréséből.

A DMA és a Future Foundation közös, kétkörös, kvalitatív és kvantitatív módszereket ötvöző kutatása négy vásárlói csoportot azonosított:

  • az aktívan hűségesek (40%) a rutin- és egyedi vásárlásaik során is a megszokott márkáikat keresik
  • 23% megszokásból hűséges, vagyis a rutinvásárlásai során lojális, az egyedi beszerzéseknél viszont körülnéz
  • 9% helyzettől függően hűséges; ők éppen fordítva, a rutinvásárlásaiknál keresgélnek míg az esetieknél lojálisak a márkákhoz
  • az aktívan hűtlenek aránya 27%, ők semmilyen márkahűséget nem mutatnak fel.

A kutatás az okokat is kutatta. Az eredményekből ez a remek infografika állt össze:

(Forrás: Talking the consumers’ language: retail infographic)

SOCIAL MEDIA