Az üzenetek relevanciája fontosabb a személyre szabásnál – többek között ez is kiderül a brit direktmarketing-szövetség felméréséből.
A DMA és a Future Foundation közös, kétkörös, kvalitatív és kvantitatív módszereket ötvöző kutatása négy vásárlói csoportot azonosított:
- az aktívan hűségesek (40%) a rutin- és egyedi vásárlásaik során is a megszokott márkáikat keresik
- 23% megszokásból hűséges, vagyis a rutinvásárlásai során lojális, az egyedi beszerzéseknél viszont körülnéz
- 9% helyzettől függően hűséges; ők éppen fordítva, a rutinvásárlásaiknál keresgélnek míg az esetieknél lojálisak a márkákhoz
- az aktívan hűtlenek aránya 27%, ők semmilyen márkahűséget nem mutatnak fel.
A kutatás az okokat is kutatta. Az eredményekből ez a remek infografika állt össze:
(Forrás: Talking the consumers’ language: retail infographic)