Megnyitotta második hidrogén-töltőállomását az ORLEN Unipetrol Csehországban

Hírek

Az ORLEN Magyarország anyavállalata személygépjárművek, teherautók és buszok kiszolgálására egyaránt alkalmas hidrogéntöltő-állomást helyezett üzembe a litvínovi Záluží városrészben.

 

A hidrogénüzemű járművek alapvetően elektromos autók, azonban nem akkumulátorból, hanem az üzemanyagcellákban hidrogénből és oxigénből történő vízelőállítás során nyerik az energiát. Az akkumulátorral működő elektromos autókkal szemben a hidrogénüzemű járművek legjelentősebb előnye a nagy hatótávolság, valamint a rövid töltési idő, amely a benzinnel és a dízellel való tankoláshoz hasonlítható. Csehországban jelenleg néhány tucat hidrogénhajtású jármű van forgalomban, azonban a cseh Közlekedési Minisztérium szerint 2030-ra akár 50 000 hidrogénüzemű autó is közlekedhet a cseh utakon.

A Litvínov-Zálužíban újonnan megnyílt ORLEN Benzina töltőállomás ugyanazokkal a paraméterekkel rendelkezik, mint a márciusban, Prágában átadott hidrogén-töltőállomás. A nap 24 órájában, személyzet nélkül működik, és személygépkocsik, teherautók, valamint buszok tankolására is alkalmas.

„Hidrogénstratégiánkkal összhangban az ORLEN 7,4 milliárd lengyel zlotyit fektet be a zéró, valamint alacsony kibocsátású hidrogén gyártásába, a technológia és az elosztási infrastruktúra fejlesztésébe. Célunk, hogy évente akár 130 ezer tonna megújuló hidrogént állítsunk elő. Terveink szerint 2030-ra az ORLEN hálózatán belül több mint 100 hidrogén-töltőállomás fog működni Közép-Európa szerte – közel egyharmaduk Csehországban -, a személy-, tömeg- és áruszállítási igények kielégítésére. A nemrégiben Prágában átadott állomás is bizonyítja, hogy haladunk a cél felé. Ez az előrelépés különösen jelentős, mivel döntő szerepet játszik a “Hydrogen Eagle” projektben, amelynek célja a hidrogén üzemanyag biztosítása mind az észak-déli, mind a kelet-nyugati közlekedési folyosókon. A hidrogénállomások hálózatának kiépítése létfontosságú lépés az ORLEN klímasemlegessége felé, miközben elősegíti régiónk energetikai átalakulását” – mondta Daniel Obajtek, a PKN ORLEN igazgatótanácsának vezérigazgatója és elnöke.

A hidrogéninfrastruktúra kiépítése része a karbonsemlegességre irányuló, 2050-ig elérendő stratégiai céljainknak. Nagy hangsúlyt fektetünk a petrolkémiai szegmens fejlesztésére, a dekarbonizációra, a digitalizációra, az újrahasznosításra, és az alternatív energiaforrások, köztük a bioüzemanyagok és a hidrogén felhasználására. Ezt a törekvést 2030-ig 35 milliárd cseh korona értékű befektetéssel támogatjuk” – ismertette a csoport fejlesztési terveit Tomasz Wiatrak, az ORLEN Unipetrol Group vezérigazgatója.

 

SOCIAL MEDIA