Megjelent az Európai Parlament médiatámogatási pályázata

Hírek

A felhívás a média területén végzett kommunikációs tevékenységekre vonatkozik a 2024-es európai választások előtt. Az Európai Parlament 2023-2024-es évekre vonatkozó médiatámogatási pályázati felhívására 2023. január 26.-ig lehet pályázni.

 

A pályázati felhívás célja a hírügynökségek, televíziós csatornák, rádióállomások, digitális média és írott sajtó által végzett tevékenységek társfinanszírozására irányuló támogatások odaítélése. A digitális média magában foglalja a kizárólag digitális médiát, valamint a más típusú média digitális platformjait is.

A pályázaton keresztül társfinanszírozott médiatevékenységekkel kapcsolatban az alábbi eredményeket várja a kiíró:

rendszeres, megbízható, plurális és pártatlan * tájékoztatás a közelgő, 2024-es európai választásokról, valamint az Európai Parlament politikai és jogalkotási tevékenységéről (többek között: az európai helyreállítási tervekről, az európai zöld megállapodásról, az európai digitális gazdaságról, Európa szerepéről a világban, Európa jövőjéről, a jogállamiságról stb.), hangsúlyozva annak hatásait az európai polgárok mindennapi életére, a polgárok és a civil társadalmi szervezetek részvételének előmozdítása és bevonásuk a 2024-es európai választásokról szóló nyilvános vitába.

A pályázóknak pályázatukban részletesen le kell írniuk, hogyan tervezik e kettős célkitűzés megvalósítását.

A potenciális elérés (reach), valamint a tevékenység hatása (impact) a médiatámogatások odaítélésének főbb kritériumai. Kiemelten fontos a polgárok Európai Parlamenttel kapcsolatos tájékozottságának növelése, valamint a széles körű nyilvános párbeszéd előmozdítása az EU-ról és a 2024-es európai választásokról.

A tevékenységeknek több platformon kell megvalósulniuk, a javaslatban ismertetve a polgárok online bevonására vonatkozó stratégiát. Előnyt jelent, ha a pályázat olyan innovatív platformot használ, amellyel sikeresen eléri az első szavazókat. Fontos, hogy a pályázóknak a pályázatukban igazolniuk kell a jelenlegi elérési adataikat. Az EU 27 tagállamán kívüli közönség nem számít előnynek. A kizárólag rendezvényeken vagy fizetett közösségi médiakampányokon alapuló javaslatok nem kerülnek értékelésre.

 

Fotó: Yuedongzi CHAI/unsplash.com

 

SOCIAL MEDIA