Megérkezett az első mesterséges intelligencia alkotta hamburger

Tejszínhub

A tavalyi NFT kampány után, a Bamba Marha Burger Bár ismét új kampánnyal rukkolt elő. Az étterem nem csak a havi ajánlatát, de teljes marketing-koncepciót is a mesterséges intelligenciára bízta. Az MI által generált hamburger receptjét a ChatGPT, míg a megjelenését a Midjourney generálta.

 

Az MI szerint, a tökéletes burger receptje a következő: a szezámmagos hamburger zsemlére kerül a ropogós római saláta, amelyet követ a karamellizált hagyma és két szelet paradicsom. A klasszikusan szaftos marhahús pogácsa tetejére érkezik az ementáli sajt és a grillezett gomba. A zsemle mindkét felét fokhagymás majonéz gazdagítja.

A számítógép vezérelte világ hatással lesz a gasztronómia területére is a tulajdonosok szerint. A mesterséges intelligencia bár az emberi munkát nem helyettesítheti – főleg egy kézműves termék esetében –, de az MI által alkotott algoritmusok optimalizálhatják egy étterem kínálatát és lehetőséget adnak új ízek és kombinációk kitalálására.

“A burger receptjét a Chat GPT alkotta meg, és a kérés egyszerűen annyi volt program felé, hogy alkosson meg egy, az étlapunkon még nem szereplő különleges és ízletes burger receptet, amely illeszkedik a kínálatunkba is” – meséli Jancsa Jani, a Bamba Marha Burger Bár alapító-tulajdonosa. “Nagyon izgalmas kihívás volt az MI alkalmazása a hamburger elkészítése során. Célunk az volt, hogy összekapcsoljuk a virtuális világot a gasztronómia világával és megalkossunk egy nem mindennapi és finom hamburgert. A fizikai burger verzióban – ami csak májusban elérhető – többek között fokhagymás majonéz, grillezett gomba és ementáli sajt is megtalálható. Szóval igazán merész receptet alkotott a ChatGPT.”

 “Az AI vezérelte marketing megoldások még ritkaságnak számítanak a hazai piacon. A stratégia és a kreatív koncepció megalkotását is az MI-re bíztuk. Örülünk, hogy a Bamba Marha ügynökségeként évről évre innovatív kampányokat alkothatunk” – tette hozzá a Contented Marketing alapító-tulajdonosa, Csordás Marcell.

 

SOCIAL MEDIA