Márkaépítés 2021 konferencia – Kanyó Roland: Rugalmasan követni a stratégiát

Hírek Kiemelt

„Visszamennék egy kicsit az időben” – kezdte prezentációját Kanyó Roland. A dm 2019 tavaszán rendezett egy 3 napos tréninget, amelyen a cég összes közép- és felsővezetője részt vett. Ennek a fő témája a környezetváltozás és a környezetvédelem volt: kinek milyen feladata van ezzel kapcsoltban, mit kell tenni, hogy a dm élenjáró vállalatként példát mutasson a környezetének, a beszállítóinak, a vásárlóinak.

 

Annak az évnek az őszén már lehetett olvasni arról, hogy jön a Covid. Ennek árnyékában indították útjára a Kezdd kicsiben! kezdeményezést, hogy felhívják a vásárlók figyelmét a környezettudatosságra. A kimondott cél az volt, hogy 4 hét alatt összegyűjtsenek egymillió forintot a tiszai PET-kupa támogatására. A kezdeményezés Facebook-csoportjában négy hét alatt négy kihívást kellett teljesíteni. Több ezer csatlakozó posztolta a saját vállalásait, a mozgalomba hírességek és influencerek is beszálltak. Az első hónap mérlege 3760 csatlakozó, 1164 komment és rengeteg környezettudatos tipp, amit megosztottak egymással. A kampány zárása óta a tagok száma már elérte a tízezret.

A fenntarthatóság szempontja mindvégig ott van a dm saját márkás termékeinek fejlesztése során. Az üzletekben már nem használnak nejlonzacskót, a környezettudatos termékek megkülönböztető jelzést kapnak, a dm-es vászontáskát szimbolikus összegért kicserélik. A zöld jelölések orientálják a vásárlókat, akik maguk dönthetik el, hogy akarnak-e környezetbarátabb termékeket vásárolni.

A Covid időszakának a következő nagy lépése a kézfertőtlenítés volt. A dm azt is ekkor kezdte kommunikálni, hogy semmilyen termékből nem kell nagy készleteket felhalmozni, az árkommunikáció is erre épült: azt vedd meg, amire most valóban szükséged van, később is kapható lesz, ugyanilyen áron. A dm kiszállt a Glamour- és a JOY-napokból, miközben a vásárlók megmaradtak, sőt, a kosárérték nőtt is.

Más cégekhez hasonlóan náluk is hatalmasat nőtt az online kereskedelem, egészen pontosan 460 %-ot, és 2021-ben még ezt is megduplázták.

A pandémiás időszakban különös figyelmet fordítottak a munkatársakra, hosszabb távon is megmarad a home office és az online értekezletek lehetősége. Akik nem vonulhattak home office-ba, azok védőfelszerelést kaptak, és a cég minden dolgozóját egyszeri 50 ezer forint összegű támogatásban részesítették.

Ha valamit elindítunk, azt hosszú távra tervezzük – fogalmazott Kanyó Roland, aki 19 éve dolgozik a vállalatnál, és elmondta, öko-, bio- és natúr termékek már akkor is voltak a polcon, csak akkoriban még el kellett magyarázni a fogyasztóknak, mik is azok, ma pedig már minden kategóriában vannak ilyen termékek. Nagy figyelmet fordítanak az edukációra, a termékek jelölésére, a tanúsítványokra.

Az egyik legfontosabb folyamatban lévő fejlesztés az utántöltő állomások üzembe állítása. Egy ilyen gépnek nagy a helyigénye. Első körben mosó-tisztítószereket lehet ezekből vásárolni, később a kozmetikumok is bővíteni fogják a kínálatot. Az idei tavasz legizgalmasabb újdonsága a Pro Climate, a teljesen klímasemleges termékek bevezetése volt.

 

 

 

SOCIAL MEDIA