Málnay B. Levente: „Mi a jól kiszámítható, megbízható játékos szerepét töltjük be”

Hírek Kiemelt

A Big Picture 2023 konferencia előtt számos kisinterjút készítettünk, amelyek először a Márkamonitor magazin októberi számában jelentek meg, most pedig online is közöljük őket. Mai (kis)interjúalanyunk  Málnay B. Levente vezérigazgató, alelnök, AMCNI Central and Northern Europe.

 

Számos hazai televíziónál dolgoztál az elmúlt három évtizedben. Melyik időszakodra vagy a legbüszkébb?

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy az előző munkahelyeimen létrehozott tartalmak kapcsán – HBO, Viva, MTV – mindenhol fennmaradt valami emlékezetes, legyen az tévés személyiség, műsorötlet vagy üzleti újítás – így büszkén gondolok mindegyik korábbi feladatomra.

Természetesen az AMC komplexitása jelenti egyértelműen a legnagyobb kihívást mind ez idáig a karrieremben. A portfólió minden piaci nehézség ellenére évről évre erősödik, és hogy Magyarországon a csak tematikus csatornákkal rendelkező csoportok között most már piacvezető, különleges büszkeséggel tölt el.

 

Immár tizenhárom éve vezeted az AMCNI-t mint a közép- és észak-európai régió alelnöke. Mekkora szereplője az AMCNI az európai piacnak?

Tizenkét márka, harmincnégy csatorna, tizenhárom nyelv az általam felügyelt régió – ehhez jön még két kollégám „területe”.

A közép-kelet-európai piacon jelentős szerepet tölt be portfóliónk, hiszen számtalan csatornamárkával, a helyi igényekre szabott műsorstratégiával, jelentős saját gyártású produkciókkal és marketingtevékenységgel vagyunk jelen. Közép-Kelet-Európa négy országában a nemzetközi tévés cégcsoportok között a top 3-ban vagyunk.

 

Számos szereplő visszavonult a magyar piacról, vagy csökkentette helyi jelenlétét, így például egykori munkahelyed, a Viacom is. Minek köszönhető, hogy az AMC Networks International sikeres a régióban?

Mi a jól kiszámítható, megbízható játékos szerepét töltjük be. Bár a kis lépésekben történő, de biztos növekedést is egyre nehezebb elérni – hiszen a piacok telítettsége lineárisan és streamingben is folyamatosan nő –, a tudatos és jól célzott befektetéseink egyelőre biztosítják az elvárt növekedést. Ennek egyik fontos pillére a saját gyártás, a sportjogok mellett ugyanis erre teszünk nagyobb tétet. Ez elsősorban megkülönböztetés versenytársainkkal szemben, de arra is reagál, hogy a konkurenseink visszavettek ezen a téren. Emellett nagy ambíciókkal fordultunk a nemzetközi eladások felé. A Volt egyszer egy Vadkelet és A Duna – Árral szemben sorozatainkat több európai országban, a Born In Auschwitz című filmünket pedig több kontinensen értékesítettük, és ezen produkciók többsége érdemi elismerést hozott nekünk díjak formájában Japántól az Egyesült Államokon keresztül Indiáig.

A saját műsoraink nézettsége sem elhanyagolható! A Várfoglalók itthon az elmúlt évek legnézettebb műsora volt a Spektrum csatornán, a TV Paprikán a saját gyártású műsorok népszerűsége kiemelkedő, a Luxusra tervezve a Spektrum Home-on pedig olyan közönségréteget céloz, amelyet magyar lineáris csatornának nagyon nehéz elérnie.

Márkamonitor 2022/3. szám

 

 

SOCIAL MEDIA