Magyar cég a 100 évesek klubjában

Hírek

A Győri Keksz, a Dreher és a Pick mellett most a bútoriparból a Cardo került be a jubileumot megélt magyar cégek közé.

Guinness Rekordok Könyve szerint egy japán hotel a már az időszámításunk utáni 705. év óta fogadja vendégeit. A második helyre egy 803 óta üzemelő osztrák apátsági étterem került, a harmadik pedig egy 900-tól működő ír bár. Az első 15 között van még egy 976 éves sörmárka, egy 746 éve fogyasztott konyak és egy 1534-ben alapított egyetem is.

Hazánkban kifejezetten csekély azoknak a cégeknek a száma, amelyeknek sikerült túlélni a történelem hullámzásait. A legutóbbi üzleti évet 1,5 milliárd Ft árbevétellel záró Cardo a kevesek egyikeként idén ünnepli jubileumát.

A vállalat 1916-os alapításakor még szobabútorok, ládák gyártásával, valamint épületasztalos munkákkal foglalkozott, és már az első évtizedben megjelent az olasz, holland, német és angol piacokon.

A II. világháború és a változó igények új létformát kívántak meg a Cardotól is, így a gyárat is hadiüzemmé nyilvánították. Egy légitámadás során a gyár 80%-ban megsemmisült, de a háború után a cég 40 volt dolgozójával újraépült hamvaiból. 1948. február 15-én már 100 fővel zajlott a gyártás, a megváltozott piaci igényekhez illeszkedő új fókusszal, irodabútor gyártással. 1951-re már a belföldi bútorgyártás jelentette a fő bevételi forrást, de 1952-től a csehszlovák és szovjet piacokon is megjelentek a Cardo termékek. 1968-ban lakberendezési cikkek gyártásával és a termékei kiskereskedelmi értékesítésével újabb szintre ugrott a cég.

„A bútorgyártás olyan szakma, ahol a szakmai kultúra és annak átörökítése sokat számít. Együtt változunk a világgal, megtartjuk értékeinket, vigyázunk az egészséges alvásra” – mondja Fülöp Tamás, a Cardo értékesítési és marketingigazgatója.

Ebben a szellemben a Cardo komoly fejlesztésekkel olyan termékek gyártásába is belefogott, mint az iSPACE matracok, amelyek a NASA laboratóriumában az amerikai űrhajósoknak kifejlesztett technológiák és anyagok ötvözetével nyújt különleges kényelmet.

Nemzetközi siker, hogy 2013 óta a Hilton szállodalánc közép-kelet európai matrac- és ágybeszállítója is a Cardo, de az Intercontinentalban, a Marriott-ban, és a budapesti Buddha Barban is találkozhatunk a 100 éves cég termékeivel.

SOCIAL MEDIA