Lendületesen folytatná az Air France-KLM

Hírek

Fapados márkája építése és a többi brand jobb pozicionálása mellett üzleti fókusza változtatásával és szigorúbb költséggazdálkodással tervez a csoport.

A teljesítmény javítását célzó Transform 2015 elnevezésű stratégiai terv idén év végén lezárul a társaságnál, ennek folytatása a Perform 2020. A működés szintjén a terv a következő pontokra fókuszál:

  • Az utazási központok (hub-ok) forgalmát továbbfejlesztett termékekkel, erősebb fogyasztói fókusszal és a márkák jobb pozicionálásával növelnék. A partneri együttműködésekre koncentrálnak, ugyanakkor saját kapacitásaikat továbbra is konzervatívan, legfeljebb évi 1-1,5 százalékos mértékben fejlesztik.
  • Az európai szabadidős utazások növekvő piacán a Transavia diszkontlégitársaság-márkával erősítenének. A jelenleg két cégben – Franciaországban és Hollandiában – folyó működést további országokra is kiterjesztenék, 2017-re pedig százgépes flottával és több mint húszmillió utassal a vezető fapadosok közé kerülnének a kontinensen. Üzemi nyereséget 2018-tól várnak ettől az üzletágtól.
  • A közvetlen járatokat átstrukturálják, hogy 2017-re nullszaldós legyen ez az üzletág. A HOP! és az Air France közvetlen operációt egy üzleti egységbe szervezik.
  • A légi áruszállítást racionalizálják, a 14 teljes méretű teherszállítóból csak 5 marad meg 2016 végére, ezzel újra nyereségessé válhat a szolgáltatás. A nagygépek egy részére szükség van ahhoz, hogy ráhordják az árut az utasszállítók rakterében folytatott, önmagában nyereséges szállításra (ún. „belly cargo”), de a kapacitásnak a jövőben csupán 15%-át tennék ki, hogy a szektorra jellemző nagy volatilitás ne okozzon túlzott kockázatokat.
  • A karbantartási üzletág fejlődik és nyereséges, ezt a jövőben akár felvásárlásokkal is tovább erősítenék.
  • A kitűzött, évi 1-1,5%-os egységköltség-csökkentést a külső kiadások csökkentésén, a szigorúbb beruházási döntéseken és a beszerzési politika felülvizsgálatán túl profitközpont-szintű benchmarking folyamattal és hatékonysági tervezéssel is támogatnák.

SOCIAL MEDIA