Már mutatkoznak a csoport új stratégiájának kedvező hatásai: két kulcsmárkájuk, az adidas és a Reebok is jól teljesít a világ legtöbb piacán.
Az adidas csoport erős második negyedéves eredményekről számolt be: az árfolyamhatásokat kizárva az adidas eladásai 8, a Reeboké 6 százalékkal emelkedtek, a csoport egészére pedig 5 százalékos a bővülés. (Az első félévre ezek a számok rendre 10, 8 és 7 százalék, a második negyedéves bázisban azonban szerepel a labdarúgó világbajnokság is.) Nyugat-Európában, Kínában és a közel-keleti-afrikai régióban kétszámjegyű a növekedés, csakúgy, mint az adidas Originals és NEO almárkák esetében. Az edző- és futótermékek esetében egyszámjegyű a növekedés; a Reeboknál pedig az edző- és stúdiótermékek teljesítettek kiemelkedően, míg a futáshoz kötődő árucikkek növekedése egyszámjegyű volt. A TaylorMade – adidas Golf eladásai 26 százalékkal estek. Utóbbi esetében az árazási, promóciós és disztribúciós stratégia átalakítása, valamint a marketingköltések átgondolása mellett döntöttek, de egyes márkák – különösen az Ashworth és az Adams – értékesítésének lehetőségét is megvizsgálják. (A sport-utcai cipőket gyártó Rockport márka eladása július végén zárult le.)
Herbert Hainer, a csoport vezérigazgatója kiemelte: az új, „Creating the New” elnevezésű stratégia keretében idénre ígérték az első pozitív eredményeket, és azok meg is érkeztek. Különösen örül annak, hogy az adidas és a Reebok milyen jól teljesítenek a saját célcsoportjuk körében.
Az adidas csoport második negyedéves bruttó profitja 1,889 milliárd euró, ez 13 százalékkal magasabb a megelőző év azonos időszakánál, miközben az értékesítési és marketingkiadások is növekedtek.
2015 további részére kétszámjegyű növekedést várnak az adidas és a Reebok esetében is, a korábbinálkedvezőbb termékmix, árazás és kiskereskedelmi struktúra révén pedig a jövedelmezőség is javulhat, bár ez utóbbi hatást az árfolyammozgások és egyes üzletágak gyengébb teljesítménye kiolthatja. Az értékesítési és a marketingköltségekben továbbra is emelkedést várnak a megelőző évhez képest.