A Libri tavaly karácsonykor indította el könyvsorozatát, melyben olyan magyar szerzők írásait rendezi díszkötetbe, akik nélkül egyetlen könyvespolc sem lehet teljes. Idén egy nem mindennapi barátságot idéz fel a könyvkereskedelmi cég, és szeretné emlékeztetni az olvasókat az emberi kapcsolatok fontosságára.
Karinthy Frigyes és Kosztolányi Dezső – a díszkötetek szerzői – nemcsak kortársak, és nemcsak munkatársak voltak, de nagyon jó barátok is. Idén karácsonykor a magyar irodalom két kiemelkedő alkotójának ünnepi írásait a Jaffa Kiadóval együttműködve rendezte kötetbe a Libri.
A Karácsonyi társasjáték – Változatok egy ünnepre című válogatás Karinthy Frigyes verseinek, novelláinak, humoreszkjeinek, karcolatainak és irodalmi paródiáinak különleges gyűjteménye, az írások témája kivétel nélkül a karácsony és a szilveszter.
A Csodát nekem című könyv Kosztolányi Dezső karácsonyi prózáinak és verseinek válogatása. Az olykor humoros, olykor lírai írásokban bámulatos érzékletességgel idéződnek meg az ünnep színei, hangjai és illatai.
„A világjárvány okozta rendkívüli helyzetben előtérbe kerültek kapcsolataink, a közös élmények pedig még értékesebbek lettek. Azért választottuk Karinthy Frigyes és Kosztolányi Dezső írásait, mert amellett, hogy a magyar irodalom emblematikus alakjairól van szó, két nagyon különböző emberről is, akik ennek ellenére, vagy pont ezért barátok lettek és nagyon fontosak egymás számára. A kötetekben megemlékezünk a szerzőpáros munkásságáról, barátságuk bemutatásával pedig szeretnék felhívni az olvasók figyelmét az emberi kapcsolatok jelentőségére is” – mondta el Sándor Gabriella, a Libri-Bookline marketing- és kommunikációs igazgatója.
Novembertől a Libri Könyvesboltok kampányában a két kötetre hívja fel a figyelmet, a boltjaiban megjelenő karácsonyi dekoráció a két kötet színvilágát és borítóját idézi meg. A kirakatokban és a bolttéren belül a borító elemei és szereplői is visszaköszönnek.
A könyvpromóció kreatívjai országos kampányban lesznek láthatók, illetve a cég egyedi gyártású termékein is megjelennek. Karinthy és Kosztolányi arcképei a Libri Szerzők, mint ikonok kollekciójának vászontáskáiról, kitűzőiről, bögréiről, úti bögréiről köszönnek vissza, a kötetek illusztrációiból pedig képeslapok és könyvvédő tokok is készülnek.
A könyvpromóciót bemutató hirdetésekkel lifestyle- és közéleti médiumokban, valamint a Libri közösségimédia-felületein is lehet majd találkozni.
További információk a Libri oldalán.
AZ ALKOTÓK LISTÁJA:
Megbízó: Libri Könyvkereskedelmi Kft.
Marketingigazgató: Sándor Gabriella
Brandmenedzser: Tömör Annamária
Junior marketingmenedzser: Zsoldi Gabriella
Marketingasszisztens: Juhász Fruzsina
Szövegíró: Paál János
Borító- és belső illusztrációk: Nagy Norbert
Grafikusok: Artner Gábor, Kopacz Kriszta, Kozlovsky Katalin, Makovnyik Csilla
UX design: Sárosi Tamás
Portálmenedzser: Halmos Szabolcs
PR-menedzser: Jávor Zsófia
PR-asszisztens: Mihályi Dávid
Bolthálózati marketing: Illés Nikolett
Médiamenedzser: Szabó-Kenderesi Kata
Médiakoordinátor: Herczegh Zoé
Social media: Juhász Fruzsina, Zsoldi Gabriella, Mihályi Dávid
Karinthy Frigyes és Kosztolányi Dezső portréit készítette: Szakáll Szilvia