Releváns kérdés, hogy azok, akik művészeti és kulturális területen mozognak vagy éppen erre a területre érkeznének befektetőként, hogyan tudnak üzleti szempontból is értelmezhető brandet építeni.
Az Art is Business 2024. május 14-én induló képzése arra összpontosít, hogy az üzleti vezetők és vállalkozók megértsék és kihasználják a kreatív folyamatok és művészeti megközelítések hatalmát az üzleti siker elérésében. Többek között olyan témákkal várják a tanulni vágyókat, mint a technológia, a virtuális realitás, a mesterséges intelligencia kapcsolódásai a művészethez, az állami fenntartású intézmények üzleti gondolkodásának lehetőségei, az immerzív múzeumok kérdései, az online színház jövője, a nemzetközi koncertturnék szervezése, a filmstúdiók működése vagy épp a galériamenedzsment és műtárgyértékesítés a 21. században.
A képzés résztvevői olyan tapasztalt magyar piaci szakemberektől tanulhatnak, akik elkötelezettek a kreativitás és művészet által inspirált üzleti megközelítések iránt, és átfogó ismeretekkel rendelkeznek a hazai és nemzetközi piaci környezetről.
Kosztolánczy Gábor, a MÜPA vezérigazgató-helyettese azzal kapcsolatban osztja meg tapasztalatait, hogyan érdemes ma intézményi és független művészeti területeken üzleti gondolkodással élni, és a jegyeladáson túl milyen lehetőségek vannak a bevételnövelésre. Viczián Martin, a VR Vidámpark tulajdonosa és ügyvezetője a technológia és a művészet kapcsolatáról és együttműködéséről fog beszámolni. Zámbó Gergely, Ergomania – UX/UI és webdesigner, az Irodalmi Magazin művészeti vezetője olyan lehetőségeket mutat majd be, amelyek meghatározhatják a vizuális művészeti szektor számára a mesterséges intelligencia elhelyezkedését. Vida Szabolccsal, a Light Art Múzeum vezetőjével azt a témát járjuk körül, mit is jelent az immerzió és miért ennyire fontos a mai látogatóknak. Horváth Roland kreatív producer, a BPM Group alapító tulajdonosa bemutatja számunkra a nemzetközi koncert- és produkciós cégek világát és piacát, a mozgatórugókat és üzleti modelleket. Horváthné dr. Fekszi Márta, az Origo Filmstúdió vezetője segít abban, hogy megértsük, miért választják a nemzetközi produkciók ennyire sűrűn a magyar stúdiókat és miért ilyen sikeresek. Sárközi Szabina, az eSzínház marketing- és kommunikációs munkatársa arra ad majd válaszokat, hogyan változott az elmúlt időszakban a fogyasztók hozzáállása az ilyen tartalmakhoz, továbbá milyen lehetőségeket rejt még magában ez a műfaj. Nagyházi Lőrinc, a Nagyházi Galéria és Aukciósház vezetője pedig egy olyan területet vesz górcső alá, amely a galériás létet helyezi középpontba: miért és hogyan lehet ma üzleti formában nyereséges galériamenedzsmenetet folytatni valamint, mi szükséges ahhoz, hogy – legyen akár kortárs vagy antik terület – sikeres vállalkozást működtessünk.
Az előadások által a jelentkezők megismerhetik a kreatív gondolkodás különböző formáit, új inspiráció forrásokat fedezhetnek fel, és megtanulhatják, hogyan lehet ezeket az elveket és módszereket sikeresen alkalmazni a vállalkozásokban.
Az Art is Business hisz abban, hogy a kreativitás és a művészet nemcsak az emberi kultúra fontos részei, hanem potenciálisan hatalmas üzleti előnyökkel is járhatnak. Ezért az Art is Business folyamatosan ösztönzi és támogatja az ilyen megközelítések terjedését az üzleti világban – írják.