Manapság egyre nagyobb a speciális étkezési igényeknek megfelelő, de minőségi és finom termékeket vásárlók száma.
A Tesco megbízásából a Dunnhumby 2021 novemberében végzett felmérése szerint a válaszadók 53 százaléka egészségügyi megfontolásból, illetve betegségmegelőzési célzattal, 33 százalékuk egészségfókuszú életmódja miatt választja ezeket, míg 32 százalékuk súlyt szeretne leadni a segítségükkel. A megkérdezettek 78 százaléka számára a tudatos táplálkozás zöldségekben és gyümölcsökben gazdagabb étrendet jelent, 66 százaléknak pedig a cukorbevitel csökkentését. 58 százalék azok aránya, akik az összetevőkre figyelnek oda, illetve készételek vásárlása helyett inkább otthon főznek, 48 százalék pedig kevesebb feldolgozott ételt fogyaszt. Az öt leginkább keresett termékkategóriába tartoznak az alacsony cukortartalmú, illetve hozzáadott cukrot nem tartalmazó termékek, a termelői árucikkek, valamint a csökkentett zsírtartalmú és laktózmentes termékek.
Ezen igényeket figyelembe véve a Tesco folyamatosan bővíti a tudatos táplálkozást támogató termékválasztékát, amelyet nemrég kétszáz új termékkel bővített. „Speciális táplálkozási igényeket kielégítő szortimentünkben jelenleg több mint 1000 árucikk található. Kategóriájában ez az egyik legdinamikusabban fejlődő kínálat az országban, amelynek folyamatos alakításában lehetőséget biztosítunk az innovatív, kis magyar szállítók termékeinek is. A bio, fehérjedús, vegetáriánus és vegán, mentes, valamint szénhidrát-, só- és zsírcsökkentett termékeink közül válogatva vásárlóink minden étkezési igényhez egy helyen vásárolhatnak be. A speciális étrendbe beilleszthető élelmiszerek és az egészségtudatos és fenntartható táplálkozáshoz szükséges árucikkek jól látható és könnyen beazonosítható kihelyezést kaptak polcainkon, a hűtést vagy fagyasztást nem igénylők pedig áruházainkon belül mind egy részlegen belül találhatók meg, ezzel is könnyítve a bevásárlást” – mondta Kámán Tamás, a Tesco Magyarország beszerzési igazgatója.
„A teljesség igénye nélkül említem a Polcz adalékmentes készételeit, a Hesters’s Life és a Viblance mindenmentes reggelizőtermékeit, a Biorganik vegán élelmiszer-készítményeit, gluténmentes liszt-, illetve tésztavonalon a Wise Food és a Civita termékeit, a Majomkenyér mentes és vegán kekszeit vagy a Foody mentes ropogtatnivalóit, köztük olyan finomságokkal, mint a hummusz- és lencsecsipsz” – tette hozzá Kámán Tamás.
A trendeket követve a nagyobb gyártók is egyre több, a hagyományos ételeket és ízeket helyettesítő, speciális alternatívát vezetnek be a piacra. A Tescóban elérhető laktózmentes tej-, illetve tejkészítmények szállítói között van például a Sole-Mizo, az Alföldi Tej, a Szarvasi Mozarella és a Tolnatej. A Danone jól ismert Alpro vegán joghurtjai vagy reggelizőitalai is megtalálhatók az áruházlánc polcain, akárcsak a Sága vegán fagyasztott termékei vagy a Landhof vegán húskészítményei. Míg vegán müzliket, granolákat, kásákat és proteinszeleteket a Cerbona termékkínálatából is választhatnak a vásárlók. A Tesco emellett sajátmárkás termékeinek körét is folyamatosan bővíti – írják.