Kötelező ESG audit – egyre több vállalat érintett

Hírek

Utolsó pilléréhez érkezett az AmCham Workspace and Facilities Management (WFM) Committee ESG faktorokat körbejáró üléssorozata. Az ülést Kákosy Zsolt MBA MRICS, a WFM bizottság elnöke, az ICON Real Estate Management property management szenior igazgatója nyitotta meg köszöntő beszédével. Ezúttal az ESG követelmények „G” lábát, azon belül is a vállalati ESG auditok és kockázati tényezők szerepét tárgyalta a bizottság dr. Budai Judit és dr. Kovács Zoltán Balázs előadásában a Szecskay ügyvédi irodától.

 

A program során a fókuszban az ESG „G” (governance) lába volt. Dr. Budai Judit és dr. Kovács Zoltán Balázs előadásában szó esett többek között a ESG keretrendszer Európai Uniós akciótervéről, a vállalati jelentési kötelezettségekről, és az EU 2023. január 5-től hatályos új, fenntarthatósággal kapcsolatos vállalati beszámolási irányelvéről is (CSRD).

„Az EU fenntarthatósággal kapcsolatos vállalati átvilágításról szóló irányelv javaslata alapján a vállalatok komplex átvilágítási keretrendszert lesznek kötelesek kialakítani, annak érdekében, hogy a beszállítói láncukban kiküszöböljék, illetve megszüntessék a káros környezeti és társadalmi hatásokat.  Ez azt jelenti, hogy átvilágítási szabályzat kidolgozására lesznek kötelesek, amelynek segítségével képesek a tevékenységükhöz kapcsolódó káros környezeti és társadalmi hatások azonosítására. Az esetleges káros hatások felismerését követően a vállalatoknak megfelelő intézkedéseket kell tenni ezek megelőzésére, kiküszöbölésére vagy megszüntetésére, adott esetben a beszállítóval való szerződés megszüntetése révén vagy más eszközökkel” – hangzott el az előadás során.

Az előadáson szó esett a környezetbarát jellegre vonatkozó kifejezett állítások alátámasztásáról és ismertetéséről (azaz a zöld állításokról) szóló EU irányelv javaslatról is, valamint a GVH fenntarthatósággal kapcsolatos reklámozásra, és annak megtévesztő gyakorlataira (zöldrefestés/greenwashing) vonatkozó iránymutatásáról és a greenwashing lehetséges jogkövetkezményeiről.

Az őszi szezonban az AmCham Workspace and Facilities Management Committee ellátogatott az Év Irodája díjnyertes MOL Campusba is, így az idei esztendőben már a második kitüntetett ingatlan üzemeltetését ismerhették meg részletesen a bizottság tagjai. A bejárást Bácsi-Nagy András a MOL-csoport nemzetközi közkapcsolatok igazgatója nyitotta meg köszöntő beszédével. Az irodaházról Varga Péter, a MOL Campus ügyvezető igazgatója tartott előadást a bizottság tagjainak.

A Workspace and Facilities Management Committee munkájában az American Chamber of Commerce in Hungary (AmCham Hungary) tagvállalatai vehetnek részt.

 

SOCIAL MEDIA