Kormánybiztos lett Rókusfalvy Pál

Karrier Kiemelt

Magyar Közlönyben jelent meg a határozat arról, hogy a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos lett Rókusfalvy Pál július elsejétől.

 

Neki kell kidolgoznia a 2023–2026-os időszak Nemzeti Bormarketing Stratégiáját, előkészítenie a végrehajtását. Ennek keretében

  • felügyeli a szükséges piackutatások, elemzések elkészítését,
  • koordinálja a nemzeti forrásból megvalósuló bormarketing tevékenységeket,
  • irányítja a stratégia részét képező bormarketing programok végrehajtását,
  • felügyeli a Magyar Bor (Wines of Hungary) mint közös márka használatát, elősegíti annak erősítését,
  • közreműködik a közösségi bormarketinghez kapcsolódó, állami források biztosítását szolgáló döntések előkészítésében és végrehajtásában,
  • közreműködik a közösségi bormarketinget érintő kormányzati döntések előkészítésében és végrehajtásában,
  • eredetvédelmi javaslatokat fogalmaz meg az ágazati szereplők részére.

A kormánybiztos együttműködik

  • a turizmusért felelős miniszterrel és a Magyar Turisztikai Ügynökséggel, (amelynek tanácsadója volt még tavaly),
  • az agrárminiszterrel és az Agrármarketing Centrummal,
  • a külgazdaságért felelős miniszterrel és a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel.

Tevékenységét Orbán Viktor a Miniszterelnökséget vezető miniszteren keresztül irányítja, a kormánybiztos Gulyás Gergelynek számol be munkájáról, amit egy ötfős titkárság segít – írja a 24.hu.

A ’90-es évek egyik sikeres rádiós és tévés műsorvezetője Etyeken alapított borászatot, a bormarketinggel is régóta foglalkozik. A Fideszbe 2003-ban lépett be, a 24.hu két éve írta meg, hogy egyik cége 2,2 milliárd forintért kommunikál az államnak.

 

Fotó: 24.hu

 

SOCIAL MEDIA