Zöldmarketing 2020

2020-01-30

Park Inn By Radisson, 1138 Budapest, Szekszárdi u. 16-18.

Mikor és hogyan született meg a “zöld gondolat”, az ökotudatosság, és hogyan vált mozgalommá, majd politikai erővé? Mitől “zöld” egy termék, egy szolgáltatás, és hogyan viszonyulnak hozzá a fogyasztók a világ különböző országaiban? Mit mondtak erről a magyar fogyasztók 2019 őszén? Mit jelentenek az új fogyasztói attitűdök, az új elvárások a cégvezetők számára, egy újabb feladatot, ami szembe megy a profitelvárásokkal, vagy ez már versenyelőny lehet a változó piacon?

Támogatóink

Programok

09:30 - 09:35

Előadás

Köszöntő

Néhány gondolat a napi program elé.

09:35 - 09:55

Előadás

A természeti környezethez való viszony változása a magyar közgondolkodásban 1990-től napjainkig

Az előadásban kutatási adatok segítségével bemutatjuk, hogy a rendszerváltás időszakában kik és milyen arányban voltak fogékonyak a környezet megóvására, a zöld gondolatokra. Kitérünk arra, hogy az elmúlt harminc évben mely társadalmi csoportok körében erősödött a környezettudatosság, hogyan változott meg az emberek viselkedése ezen a területen. Mit jelent a lakosság számára a klímaváltozás, hogyan reagálnak rá?

09:55 - 10:15

Előadás

Mit gondol, mit tesz a politika, a szabályozói oldal?

Budapest klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettesének előadása. (Egyeztetés alatt. Munkacím, hamarosan pontosítjuk!)

10:15 - 10:35

Előadás

LOHAS – akik körében a zöld már nem szín, hanem életstílus

A fenntartható üzleti modelleket követő és hirdető cégek fő célcsoportja a LOHAS (Lyfestyle of Health and Sustainability) fogyasztók lehetnek. Kik ők, mit jelent ilyen célcsoport tagjának lenni, azonosíthatók-e ezek a fogyasztók Magyarországon és milyen jóslatok adhatók a célcsoport jövőjére, fogyasztási irányaira vonatkozóan? Nemzetközi és magyar kutatások alapján keresünk választ a kérdésekre.

Prezentáció letöltése: Zöld Marketing Konferencia 2020

10:35 - 10:55

Előadás

A járható zöld út – avagy a fenntarthatóság és környezetvédelem kérdései a kiskereskedelemben

Lassan mindent elural a „klímapara”, és ez természetesen átgyűrűzik a kiskereskedelembe is. Itthon például már 10-ből 8 fogyasztó hajlandó többet fizetni egy termékért, ha az környezetbarát összetevőket tartalmaz. Milyen percepciók mentén érdemes a gyártóknak döntéseket hozni? Számít a hazai? Mit tegyünk a termékre? Globális és magyar számok, betekintés a Nielsentől.

10:55 - 11:15

Előadás

Tudjuk, de még nem tesszük

A magyar lakosság körében örvendetesen növekszik azok száma, akik kiemelten fontosnak tartják a szűkebb és tágabb környezetük védelmét, a bolygónkat kímélő fenntartható fogyasztást. Az viszont még kérdéses, hogy ténylegesen mekkora azok aránya, akik hajlandóak aktívan tenni is ezért a vásárlás, termék- és márkaválasztás során. A választ egy 2019. utolsó negyedévében készült átfogó vizsgálat adja meg.

Prezentáció letöltése: Falus Tamás előadása

11:15 - 12:05

Fórum

Cégvezetők a présben, profit vs környezetvédelem

Változnak a fogyasztói elvárások. A környezetvédelmi szempontok érvényesítése, a fenntarthatóság, a zöldebb termékek iránti igény csak egy újabb nehézség a cégvezetők számára a profitért folytatott küzdelemben, vagy ma már versenyelőnyt jelenthet?

12:05 - 12:25

Előadás

Marketing Mood Barometer

A 2012 óta rendszeresen elkészített Marketing Mood Barometer kutatásunkban ezúttal arra is rákérdeztünk, mit gondolnak a marketingesek a zöldmarketingről.

Prezentáció letöltése: Marketing Mood 2020

12:25 - 13:25

Ebédszünet

Ebédszünet

Ebédszünet

13:25 - 13:35

Előadás

Green Brands: védjegy a zöld márkáknak

A díj a mindennapi élet “zöld” márkáit tűnteti ki.

Prezentáció letöltése: Green Brands: védjegy a zöld márkáknak

13:35 - 13:50

Előadás

Lehetnek-e, lesznek-e mainstreamben a zöld termékek?

A fenntartható termékekre adatok alapján is egyre nagyobb igény fogalmazódik meg. A mainstream fogyasztók ugyanakkor a legjobb esetben is "kényelmes környezetvédők". Tényleg segít a célvezérelt márkázás, vagy az öko-bűntudat lesz az, amitől jobbak lesznek az eladások? Kutatások, szakirodalmi szemle és gyakorlati példák.

13:50 - 14:05

Előadás

Az ESG az új bio? Zöldek vagyunk, ha fenntartható befektetéseket választunk?

A társadalmi felelősségvállalás fontos, de a nap végén ezek a cégek mégis csak a profitot nézik, nem? Oszlassuk el a tévhiteket ez ESG-vel kapcsolatban és nézzük meg, hogy mibe érdemes fektetni, ha valóban tenni akarunk a jövőért!

Prezentáció letöltése: Zöldmarketing 2020 a befektetések világában

14:05 - 14:20

Előadás

Fogyasztók kontra gazdasági szereplők?

De miért kontra? A fogyasztók törekvéseit miért kell “küzdelemként” megélni? Csak egy Földünk van. Itt az ideje a megoldásokat keresni. Közösen. Edukációval, együttműködéssel. A jó választások lehetőségének felkínálásával, megmutatásával. Greenwashing nélkül.

14:20 - 14:35

Előadás

Szemétmentes2020

Mit tehet Magyarország kedvenc ásványvíz márkája az óceánokért? Rövidtávon semmit, középtávon viszont nagyon is sokat, ha egy fenntarthatóbb, körforgásos gazdasági modellért áll ki

14:35 - 14:50

Előadás

Környezetvédelmi ki-mit-tud – avagy mindenért az autók felelősek?

Az általánosan és szektoronként megfogalmazható célok között sokszor úgy tűnik, hogy mindenki az autókat teszi felelőssé a jelenlegi helyzetért, és kitiltásokkal, korlátozásokkal, sokszor demagóg véleményekkel szembesülünk. Mi a valós helyzet? Létezik-e környezet-tudatos autózás? Hatékonyak-e a korlátozások és kitiltások? Mit tehetünk most, és mit a jövőben?

Prezentáció letöltése: Környezetvédelmi ki-mit-tud

14:50 - 15:05

Előadás

Honest Food – avagy útravaló minden generációnak

• Legnagyobb környezeti terhelés: csomagolóanyag (fejlődési lehetőségek) • Legnagyobb korlát: fogyasztói és kereskedelmi (beszerzői) elvárások • Mit tehetünk/mit tettünk (pl. szennyvíztelep, állatjólét…) • Tudatos termékfejlesztés-egészséges táplálkozásba illeszthető termékek

15:05 - 15:20

Előadás

A fenntarthatóság közös értékeket teremt

A Lucart szisztematikus megközelítéssel alkalmazza az üzleti és termelési modelleket, amelyek a gazdaság körforgásának alapelveire ösztönöznek, az emberek védelme és a bolygó jövőjéhez való hozzájárulás érdekében.

15:20 - 15:35

Előadás

Kezdd kicsiben!

A dm őszi fenntarthatósági kampánya a fogyasztói edukáció jegyében.

Prezentáció letöltése: Kezdd kicsiben!

15:35 - 16:15

Fórum

Az öko-bio-zöld tematika a médiában

Kerekasztal