Branding/rebranding az FMCG szektorban

2023-05-25

Publicis Palota, Irányi utca 17.

Idén márciusban, a Márkaépítés 2023 – Neverending Change konferencián a „big picture”, a márkázás üzleti könyezete volt terítéken, a brandinget a nagy globális folyamatok tükrében tekintettük át. Most élenjáró  FMCG vállalatok példáin keresztül nézzük meg, mire koncentrálnak ma a márkaépítők, hogy működik a branding a gyakorlatban. Best practice 2023! Ha érdekel, hogyan gondolkoznak a legjobbak, gyere el, és vigyél haza néhány inspiráló ötletet!

 

Részvételi díj

Egg Fee április 30-ig: 24.900 Ft + áfa – LEJÁRT

Early Bird Fee május 10-ig: 29.900 Ft + áfa – LEJÁRT

Normál részvételi díj május 11-től: 39.900 Ft + áfa

 

JELENTKEZÉS: jelöld meg, hány fő részére kérsz jegyet, majd nyomd meg a „Kosárba teszem” gombot.

A felsorolt szakmai szervezetek tagjainak 10.000 Ft kedvezmény május 21-ig: : DIMSZ, HBLF, IAB, MAKSZ, MEME, MKRSZ, MLE, MMSZ, MRSZ, MTE, PMSZ, SUPERBRANDS/MAGYARBRANDS. Az esetleges kedvezményt a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomása utáni képernyőn tudod bejelölni. (A kedvezményes díj a megadott határidőig teljesített átutalás esetén érvényes)

A részvételi díj tartalmazza az ebédet, valamint a kávé, tea, ásványvíz, üdítők, pogácsa, aprósütemények korlátlan fogyasztását.

Visszatérítés: május 5-ig történő lemondás esetén 100%, május 12-ig 50%. Ezt követően a kifizetett összeg visszafizetését nem tudjuk biztosítani, de a megváltott belépőjegy más személyre átruházható. 

Köszönjük partnereink együttműködését: Offerista, Publicis, Brand Bar.

Programok

09:00 - 09:15

Előadás

Megnyitó

Bevezetőt mond Szakács László, a konferencia szervezője és Kölcsei Gergely, a konferencia műsorvezetője.

09:15 - 09:35

Előadás

MegújuLojalitás: A legújabb fogyasztói trendek a kiskereskedelmi szcénából

Nagyban a fogyasztói fogadtatáson múlik, betalál vagy épp félresiklik egy márka bevezetése, megújítása. A fogyasztói percepció pedig perpetuum mobile: soha nem szűnő formálódás jellemzi, ám a kiszámíthatatlanság mellett feltárhatók olyan mutatók és trendek, amelyeket ha szorosan lekövetünk, egy fontos és alapvető lépéssel kerülünk közelebb a célhoz - a sikeres márkázáshoz. Az NIQ beszámolója mindarról, ami mérhető, aktuális, és latba vethető, ha brandingről van szó.

09:35 - 09:50

Előadás

Retail márkák percepciója a legújabb Brand Asset Valuator kutatás nyomán

A valóság az, hogy amikor valaki vásárolni megy, nem Lidlbe, Aldiba, Tescoba vagy a sarki boltba ugrik be, hanem kenyeret, tejet, tésztát és pestót akar venni. Természetesen a szokásaink rabjai vagyunk: nem vagyunk hajlandóak messzire utazni, érzékenyek vagyunk az árakra, de a legfontosabb kérdés már indulás előtt eldől a fejünkben: vajon melyik láncnál vagyunk hajlandóak vásárolni? Ma már adatokkal tudjuk bizonyítani, hogy egy márka piaci sikerességének elengedhetetlen feltétele a márka percepciója. A márkáról kialakult asszociációk erős hatással vannak arra, hogy mennyien választják a márkát vásárlási helyzetben. Az előadás során néhány friss márka kutatási eredményt szeretnénk megosztani a közönséggel, amelyek beszédesek abból a szempontból, vajon hogyan állnak a hazai kiskereskedelmi márkák az emberek szemüvegén keresztül nézve.

09:50 - 10:05

Előadás

Diageo Smashed Projekt. Interaktív élőszereplős programmal a fiatalkori alkoholfogyasztás visszaszorításáért

A SMASHED programot a Collingwood Learning fejlesztette ki az Egyesült Királyságban, amelyet a Diageo a program 2005-ös indulása óta nemzetközi szinten támogat és immáron 30 országban ismerteti a fiatalkori alkoholfogyasztás veszélyeit a közönséggel. Hazánkban 2019 óta a Diageo a Society 2030: Spirit of Progress 10 éves akciótervének keretein belül a Momentán Társulattal karöltve egy formabontó, élőszereplős, interaktív előadás-sorozattal járja az országot, fiatalok ezreit bevonva a programba.

10:05 - 10:20

Előadás

Soproni márka evolúció

Már 1895 óta igyekszünk összehozni a magyarokat és hangsúlyozni az együtt töltött idő fontosságát. Hogyan tud fejlődni, de mégis hű maradni magához egy márka?

10:20 - 10:35

Előadás

Holisztikus digitális branding és stratégia egy világmárka esetében

Több mint 60 éves múltjával a Pampers világszintű márkaismertségre tett szert, aminek egyik fontos eleme a digitális platformokon a Pampers Club hűségprogram. Milyen szerepe van egy hazai ügynökségnek egy ilyen globális digitális branding sikertörténetben? Esettanulmány.

10:35 - 10:50

Előadás

Egy pöttynyi jókedv és zene minden mennyiségben

Nagyot szólt az évkezdés! Ismét szívecskék váltották fel az ikonikus pöttyöket a Pöttyös Túró Rudikon, de a csomagoláson egy Spotify app-pal beolvasható kódot is találhattunk, mely az üzenetet „megzenésítő” playlistre mutatott. A közép-kelet-európai régióban egyedülálló, innovatív megoldás óriási sláger lett. Érdekel, hogy mi születik abból, ha két love brand találkozik? A FrieslandCampina és a Httpool együtt mutatja be szerelemgyermekét.

10:50 - 11:05

Előadás

PICK Szalámik. Életre szóló Ízemlékek

A körülöttünk forrongó (VUCA) világ új fejezetet nyitott az élelmiszeriparban, az inflációtól sújtott FMCG piacon a fogyasztás csökkenését látjuk. A gazdasági körülmények hatására új fogyasztói szokások vannak kialakulóban, a vásárlók jelentős része már felváltotta az ismételten vásárolt termékeit alacsonyabb árkategóriásra, gazdaságosabb alternatívára. Milyen lehetőségei vannak egy prémium márkának akkor, amikor erős volumen nyomás helyeződik a piacra, gyártókra és kereskedőkre egyaránt, ahol a cél a fogyasztás ösztönzése? A PICK esettanulmányán keresztül látni fogjuk, hogy rövid távú értékesítési és hosszútávú márkaépítési törekvések nem zárják ki egymás

11:05 - 11:20

Előadás

Kiskereskedelem szórólap nélkül? Mutatjuk, hogyan!

Digitális megoldások gyártóknak és kereskedőknek.

11:20 - 12:00

Előadás

Kommunikáció a retail szektorban

Kerekasztal a retail szektor kommunikációjáról és márkaépítéséről.

12:00 - 13:00

Ebédszünet

Ebédszünet

13:00 - 13:15

Előadás

Kiváló termékből kiváló márka

Az előadás a márkaépítés elméleti és gyakorlati hátteréből kiindulva azt járja körül, hogy az építkezés során melyik lépésnél melyik piackutatási módszer tud a leghatékonyabban segíteni. Az előadó célja, hogy elmesélje, miért nem minden esetben a kérdőíves random minták megkérdezése a legjobb piackutatási módszer.

13:15 - 13:30

Előadás

Az ALDI másfél évtizedes márkaépítése

Egy érett, ugyanakkor gazdasági válsággal sújtott piacra új szereplőként belépni több mint kihívás. Fel kell építeni a márkát, megtalálni, bővíteni, a versenytársakhoz képest másképp és más eszközökkel megszólítani a célközönséget annak érdekében, hogy a növekvő ismertség üzleti eredményességhez és bővülő piaci részesedéshez vezessen. Hogyan tudja támogatni a stratégiai kommunikáció egy márka evolúcióját? Milyen mutatószámokkal mérhető egy márka sikere, van-e összefüggés a sajtóban, a közösségi médiában elért eredmények és az üzleti fejlődés dinamikája között? Az ALDI 15 éves magyarországi jubileuma apropóján a márkaépítés főbb mérföldköveit, kiemelkedő témáit és eredményeit mutatja be a vállalat stratégiai tanácsadója.

13:30 - 13:45

Előadás

Pistázd meg a kampányt!

Piacvezetőként is frissítsd mindig a márkád kommunikációját. Az Erős Pistát mindenki ismeri. Nemzeti identitásunk része. Ahhoz azonban, hogy ez generációról generációra így is maradjon, folyamatosan meg kell újítanunk a kommunikációt, meg kell szólítanunk azokat, akik előbb-utóbb serpenyőt ragadnak. Nekik (is) pistáztuk meg a kampányt.

13:45 - 14:00

Előadás

Mi indokolhatja egy piacvezető márka újrapozícionálását?

Ne féljünk hozzányúlni ahhoz, ami egyszer már sikeres volt. A piacvezető jegeskávé márka, a HELL ICE COFFEE újrapozícionálása a hazai és a nemzetközi piacokon, ennek okai és megvalósítása.

14:00 - 14:15

Előadás

Hogyan lehetséges márkát építeni, amikor a kultúra is kérdéses hozzá?

A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben a SPAR Magyarország eltökélten támogatja a kisvállalkozások megjelenéseit a polcokon. Hogyan lehet ebből az akaratból egy márkát felépíteni úgy, hogy a fogyasztók igényeire támaszkodunk és mellette a példamutatásunkkal oktatjuk is őket a helyi termékek értékeire? A Régiók Kincsei programunk egy olyan sikersztori, aminek a megszületését nem támogatta a gazdasági környezet, így mondhatni tűzben edzett márka lett. Talán pont ez az eredményesség ára.

14:15 - 14:30

Előadás

Ismétlődő promóciók – unalmas vagy gyümölcsöző?

Érdemes e ugyanazt a promóciót évről évre megismételni? A Henkel Consumer Brands válasza: igen! Szerintünk a hosszútávú (5+ év) kampányok sikeressége abban rejlik, hogy olyan ügyet is képviselnek, amelyre a fogyasztóink is érzékenyek. Továbbá ezek az aktivitások a partnereinkkel való kapcsolatban is fontos szerepet játszanak és a közös cél még inkább elősegíti a sikert.

14:30 - 14:45

Előadás

Foodora: A rebrand rebrandje, a.k.a. A-B teszt márkákkal?

A foodora 8 országra kiterjedő átmárkázását megelőzően 4 különböző néven működött a márka Európában. Milyen adatok vezettek a döntéshez, hogy másfél év után újra belevágjunk?

14:45 - 15:00

Előadás

Speciális fogyasztói igények: nő a mentes piac

Az előadó tíz éve tevékenykedik a mentes világban, így testközelből láthatta a szektor átalakuló igényeit. Hat évvel ezelőtt alapította meg saját vállalkozását, mely piacvezető a mentes rendezvények területén. Több ezer fő vesz részt az ország több pontjáról a Csak a Mentes Fesztiválokon évek óta. Andrea kapcsolatban van a fogyasztókkal és a gyártókkal, forgalmazókkal is, így naprakész a termék újdonságokkal, átalakuló fogyasztói igényekkel és trendekkel kapcsolatban is, ami a hazai glutén-, cukor-, laktózmentes és vegán termékek piacát illeti.

15:00 - 15:15

Előadás

Giving is the new black (a kapni helyett adni)

2019 óta a magyar dm átszínezi a Black Friday napot. A kapni helyett az adnit helyezi a középpontba, az egyén helyett pedig a közösséget. A Black Friday akcióvadász logikája összeegyeztethetetlen a dm Mindig megéri tartós ár stratégiájával, melynek lényege, hogy a vásárlókat ne a kedvezményekkel kösse magához, hanem a tudatos vásárlásra ösztönözze. Ezért a Black Friday napi forgalom 5 %-át jótékony célra ajánlja fel a vállalat. Ez az összeg 2023-ban több mint 26,5 millió Forint volt. A támogatott célok évről évre újak, a vállalat támogatási stratégiájához és az aktuális helyzethez egyszerre igazodnak.

15:15 - 15:30

Előadás

Szántóföldről az asztalra: az első Corvinus Termelői Piac tanulságai

Egy korábbi felmérés alapján a magyarországi egyetemisták nyitottak a termelői piacon történő vásárlásra, azonban több tényező is akadálya annak, hogy ott szerezzenek be élelmiszert. Ezeket az akadályokat beazonosítva, és egyben arra megoldást kínálva a Budapesti Corvinus Egyetem 2023 tavaszán megrendezte az első Corvinus Termelői Piacot, ami mind a termelők (köztük több korábbi corvinusos hallgató), mind pedig az elsősorban az egyetemisták közül kikerülő vásárlók körében osztatlan sikert aratott. Mitől lehet sikeres egy termelői piac egy belvárosi egyetem campusán 2023-ban?
Adatvédelmi beállítások