Kik használják legtöbbet az AR lencséket?

Hírek

A Viber átfogó kutatást végzett az AR lencsék használatát vizsgálva és kiderítette, hogy a nők nagyobb százalékban próbálják ki a különböző filtereket, mint a férfiak, a vörös haj trendje pedig a virtuális világban is egyre népszerűbb.

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs vállalata meglepő eredményeket tett közzé a Viber Lencsék használatával kapcsolatban. A funkció a Snap vállalattal közös, 2021 júniusi elindítása óta elérhető a főbb piacokon, és a bevezetés első hullámától számítva több mint 7,3 millió felhasználó használta a lencséket képekhez, videókhoz vagy GIF-ekhez. Ezek közül a felhasználók közül közel 6 millióan rögzítettek több mint 50 millió médiatartalmat az alkalmazásban.

Az eddigi eredmények alapján a női felhasználók nagyobb valószínűséggel használják az AR lencséket. A nők a Viber havi aktív felhasználóinak 46%-át alkotják, a Lencséket használóknak pedig 56%-át. A nők nagyobb arányban rögzítenek és küldenek médiatartalmakat, mint a férfiak: a Lencséket használó nők 59%-a rögzíti, ebből pedig 30% küldi el, míg a Lencséket használó férfiak 55%-a rögzíti és ennek 27%-a küldi el azokat.

Melyik Lencsét használták a legtöbbet? Az adatok szerint a „Cartoon Face” – egy nagy, gülü szemeket és egy hosszú nyelvet mutató kép – volt a legnépszerűbb lencse. A divatmagazinokban 2021-ben a vörös haj tarolt és ez a trend átterjedt az AR filterekre is, hiszen a „Red Head” – hosszú, vörös haj lencse – volt a második legnépszerűbb filter a Viberen. A harmadik helyen a „Halloween Elements” Lencse (kísérteties maszk) végzett. Kiemelkedően népszerű volt a World Wildlife Fund (WWF) együttműködésével létrehozott „Tiger Lens” is és a veszélyeztetett állatok filterei bizonyos régiókban a WWF adománygyűjtését is segítették.

A felmérésből az is kiderült, hogy nem csak a legfiatalabb korosztály élvezi az AR filterek használatát üzenetezés közben. A Lencsék használóinak legnagyobb hányadát a 30-40 éves korosztály alkotta (23%), amelyet szorosan követtek a 40-60 évesek (18%). A 17 év alatti felhasználók a Lencse-használók 13%-át tették ki.

Magyarországon a legkedveltebb Lencse egy játék lett, amely a nagymamáink szeretetét jelképezi azzal, hogy egy végtelen asztalon ételek el nem fogyó sorával bombázza a felhasználókat. A Lencsét közel 150 ezer magyar használta, ennek fele pedig nem csak interakcióba lépett vele, de rögzítette és elküldte családtagjának vagy barátjának. A Viber kutatása azt is megmutatta, hogy amikor az ételek és az AR kapcsolatáról van szó, a nők és a férfiak majdnem egyenlő arányban osztoznak a használatán, a nők csupán 10%-kal dominálnak.

Az ünnepi-szezonális lencsék különleges választéka a cuki szarvasoktól és vicces szánoktól a gyönyörű jégkirálynőkig már elérhető a Viber alkalmazásban, hogy az ünnepek minden eddiginél szórakoztatóbbak legyenek. Ezeket a csevegésekben, a kamera megnyitásával lehet kipróbálni, a szellem ikonra kattintva.

„Ebben a nehéz évben, amikor a járványhelyzet miatt sokan továbbra is minimálisra csökkentették a személyes kapcsolattartást, szerettünk volna új színt és életet vinni a felhasználók digitális kommunikációjába” – mondta Anna Znamenskaya, a Rakuten Viber növekedésért felelős igazgatója. „Az emberek keresik azokat a lehetőségeket, amelyekkel szórakoztató módon tarthatják egymással a kapcsolatot, legyen szó egy barátjuk köszöntéséről vagy a kedvenc márkáik támogatásáról.”

 

SOCIAL MEDIA