Kiegészítőkkel a világpiacra

Hírek

Az AGNESKOVACS márka egyéves építkezés után készen áll arra, hogy a világpiacra lépjen. A LIÉ kollekció bemutatóján dr. Dura Mónika menedzserrel beszélgettünk.

Magyar felsőruházati márkák – pl. a Nanushka vagy a USE Unused – már korábban kiléptek a világpiacra és kockázati tőkecégektől befektetéshez is jutottak ennek támogatására, kiegészítőmárka azonban még nem ért el ilyen sikert. Dr. Dura Mónikaelképzelései szerint az első Kovács Ágnes márkája, az AGNESKOVACS lehet. A menedzser érdeklődő vásárlóként került kapcsolatba a tervezővel, majd fokozatosan kialakult a közös munka, melynek során férjével együtt üzleti angyalként támogatást és üzleti – jogi, pénzügyi, marketinges – tudást tett a kreációk mögé.

Dr. Dura Mónika a tervekről beszél

A kompromisszummentes minőség mellett a táskák fontos jellemzője, hogy a divatosság helyett inkább az időtállóságot célozzák. A tervező jellemző inspirációs forrása a pozitív és negatív formák találkozása, valamint a skandináv minimalizmus, az északi esztétika, de a LIÉ esetében ez számos egyéb hatással is gazdagodik, mint a hihetetlen pontosságot igénylő japán facsapolási technika vagy a francia elegancia. A márkaépítésben az utóbbi időben elengedhetetlen személyes sztori sem hiányzik: az egymásba fonódó vonalak Ági nagyapjának malmozó kezeit idézik meg.Az AGNESKOVACS brandként és cégként tavaly május óta létezik. Azóta a hazai piacon tesztelték a lehetőségeket, beleértve a gyártást, a vásárlói igényeket és a marketingmódszereket is. A táskákat két hazai üzemben, Budapesten és Pécsen gyártják olasz alapanyagokból. A prémium minőség biztosítására gyakran maga a tervező is felügyeli a folyamatot.

A tervező alkotásairól beszél

Az AGNESKOVACS-ot átgondolt marketinggel támogatják: a profi kampányanyagok mellett a közösségimédia-jelenlét középpontja itthon a naponta frissülő Facebook-oldal, nemzetközi szinten azonban az újszerűen alkalmazott Instagram-, Pinterest– és Twitter-profilokra is nagy hangsúlyt fektetnek. Ezek a márkaépítésen túl valós vásárlásokat is generálnak, valamint hozzájárulnak a márkára jellemző ügyfélközpontúság fenntartásához is.

Fotó: Károlyi György_Flashback, Modell: Lisa @ VM Model, Haj: Károlyi Márk, Smink: Vozák Tímea, Styling: Bellák Dóra

Az AGNESKOVACS már tavaly is tízmilliós nagyságrendű bevételt termelt és nyereséges volt. A cél az, hogy pár éven belül nemzetközivé tegyék és felkészítsék egy esetleges tőkebevonásra is – mondja dr. Dura Mónika.A márka jelenleg nyolc hazai és egy külföldi üzletben kapható. A forgalmas turistaútvonalakon fekvő magyar boltokban fele-fele arányban vásárolnak külföldiek és magyarok, és az AGNESKOVACS lassan megtalálja a törzsközönségét is. A webshopon sok megrendelés érkezik New Yorkból, de a világ számos pontjára szállítanak. A márka első külföldi vásármegjelenése Dániában volt, és ez rögtön egy olasz megrendelőt eredményezett – nem csekély visszaigazolásul az alkotók számára. A következő lépés egy márciusi kínai rendezvényen való részvétel, ezt ősszel követik majd az újabb vásárok.

SOCIAL MEDIA