2019 első hét hónapjában is tovább nőtt a magyar turizmus teljesítménye, a hazai szálláshelyek árbevétele 8 százalékkal emelkedett és megközelítette a 300 milliárd forintot. A jó eredményhez a SZÉP-kártya is hozzájárult, amivel az idei évben jelentősen többet fizettek a magyar utazók, közel harmadával többet, mint tavaly.
Örvendetes, hogy továbbra is kiegyensúlyozott a megoszlás a külföldi és a belföldi vendég-, illetve vendégéjszaka-szám esetében, mi magyarok ugyanúgy kivesszük a részünket a turisztikai forgalom alakulásából.
A legnagyobb 10 küldőpiacunk közül hatnál tovább nőtt a vendégéjszakák száma, a Romániából (+7,5%) és az Amerikai Egyesült Államokból (+6,2%) érkezők esetében volt a legdinamikusabb bővülés az első hét hónapban. Ugyanakkor töretlen az emelkedés az Ukrajnából (+5,7%), az Izraelből (+5,4%), a Franciaországból (+5,1%) és a Kínából (+5,1%) érkező vendégforgalom tekintetében is.
A SZÉP-kártya felhasználás 2019 első hét hónapjában meghaladta a 15 milliárd forintot a kereskedelmi szálláshelyeken, a pihenőkártya költések pedig közel azonos mértékben növekedtek a panziókban és a szállodákban. A Kisfaludy Szálláshelyfejlesztési Program keretében bővülő, megújuló hazai szálláshelykínálat is hozzájárul a szálláshelyek profitabilitásához és fenntarthatóságához, így az ágazat sikeréhez is.
A magyar turizmus versenyképességét erősíti továbbá a jövő januártól életbe lépő szálláshelyi áfacsökkentés, illetve az ágazat legnagyobb digitális fejlesztése is. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központhoz már több mint 1000 szálloda csatlakozott, és megkezdődött a panziók regisztrációja, jövő évtől pedig már az összes magyarországi szálláshely digitálisan, naprakészen szolgáltat majd statisztikai adatot a hatékonyabb működés, fejlesztések és a célzott marketing kampányok érdekében.