A koncepcióautók és a játékkonzolok világa egymásra talált, új, izgalmas marketingeszközt alkotva.
A videójátékok már régen nem csak a kisgyerekek szórakozását jelentik, rengeteg felnőtt is ezekkel kapcsolódik ki, akár a hagyományos médiumoktól vonva el az időt. A magas bevonódási faktor és a nehéz megkerülhetőség a hirdetők körében is egyre népszerűbbé teszi a játékokban elhelyezett reklámokat – különösen a népszerű, már-már történelemmel bíró sorozatok esetében.
A kizárólag Sony PlayStation-re kiadott, 1998 óta létező és már hatodik változatánál járó Gran Turismo széria épp megfelelő jelölt. A játék megalkotója, az iparág érdekében kifejtett tevékenységéért a 30. Nemzetközi Autófesztiválon, Párizsban Kreativitás nagydíjjal is kitüntetett Kazunori Yamauchi a Gran Turismo 15. évfordulója alkalmából számos autógyárat kért fel arra, hogy koncepciómodelleket tervezzenek a játék számára.
A koncepcióautók, mint a jövőbeli fejlesztések lehetséges irányait bemutató és tesztelő, vagy egyszerűen csak szép és izgalmas modellek hagyományosan az autószalonok sztárjai voltak, most azonban a virtuális térben is megjelennek. A designrészlegek nem takarékoskodtak, a pixel-kocsikat ugyanolyan gondossággal alkották meg, mint az „élő” koncepciómodelleket, specifikálva külső-belső tulajdonságaikat. Az új autókat idéző marketingtevékenység is épül a projekt köré: a gyártók beharangozó képeket, videókat jelentetnek meg, a kocsik valós, térbeli modelljeit rendezvényeken szerepeltetik, mint a Nissan, vagy akár önálló weboldalt is szentelnek a Vision Gran Turismo változatnak, mint a Volkswagen.
A projektben – érthető módon – részt vett számos japán autógyártó (Infiniti, Nissan, Mazda, Subaru, Toyota, Mitsubishi), Amerikából a Chevrolet – a régi sporttárs Chaparrallal közösen – és külön a Corvette, a luxusmárkák közül az Aston Martin, a kontinensről pedig a Volkswagen és a BMW. Utóbbi cégcsoport a korábbi M4-es modell mellett most újdonságként megjelentette a MINI Clubman Vision Gran Turismot is (a képen), amely a kisautó megújuló kombiváltozatát harangozza be, miközben a márka hagyományos és motorsportból vett designelemei mellett olyan jellegzetességeket is átad a játékosoknak, mint a MINI-k személyre szabható megjelenése.