Határtalan című sorozatunkban Magyarországon élő, külföldről származó márkaépítőkkel beszélgetünk. Sam Moorthyt követően Mauro Rinaudot, a Tigáz értékesítési és marketingigazgatóját faggattuk, mi a kedvenc magyar márkája, és mit talál egyedinek a hazai fogyasztókban.
Mi az, ami különleges a magyar fogyasztókban – akár a régió más országaihoz hasonlítva?
Megítélésem szerint a magyar fogyasztók nem különböznek az EU más országainak fogyasztóitól. Kissé talán jobban próbálnak tervezni, ezért szeretik tudni annak az árát, amit igénybe vesznek. A kiskereskedelmi gázszolgáltató piac viszont egyértelműen különbözik, köszönhetően a nagyon alacsony és erősen szabályozott árnak, ami nem teszi lehetővé a piaci versenyt. Ezen túlmenően a magyar gázpiac nem likvid, ami a korlátozott interkonnektor kapacitásnak tudható be.
Melyik a kedvenc magyar márkája és miért?
Egyértelműen a Herendi a kedvenc magyar márkám, még ha niche termékekről is van szó. Exkluzív porcelánt értékesítenek, ami nagyon szép és jó minőségű.
Mióta él itt, és mi hozta vagy vonzotta Magyarországra?
Nemrégen, szeptember 1-jén neveztek ki, szóval még új vagyok a piacon. 1995-96-ban a gázszolgáltató vállalatok privatizációja idején már jártam és éltem Magyarországon. A lányom itt járta az első osztályt az olasz iskolában. Idén áprilisig a Tigáz igazgatósági tagja is voltam.
Milyen az élet külföldiként nálunk?
Korai lenne még erről beszélni. Könnyű elfoglaltságot találni, itt nem magányos az ember. Budapesten nagy a programválaszték, csak választani kell tudni.
Eredetileg honnan származik? Élt más országban is, mielőtt Magyarországra költözött?
Olasz vagyok. Munkám során eddig is sokat utaztam, különösen Európában és Dél-Amerikában. Legutóbb 5 évig dolgoztam Lisszabonban, Portugáliában, ahol a gyerekeim nemzetközi középiskolába jártak. Ez év augusztusáig pedig Stuttgartban, Németországban dolgoztam.
Mik az előnyei és hátrányai annak, ha valaki külföldiként tevékenykedik a marketing és a kereskedelem területén?
Az előnye, hogy sok különböző kultúrát és országot ismer meg az ember, rugalmasabb lesz, és keresi a megoldásokat. Hátrányát nem nagyon látom.
Milyen fogyasztói/marketing trendeket lát érvényesülni Magyarországban? Összhangban vagyunk a nemzetközi trendekkel, vagy más sajátosságok jellemzők erre a régióra?
Általánosságban véve, a fogyasztói szokások és piaci trendek nem nagyon különböznek a legtöbb európai piactól. Talán különbség a gazdasági erőforrások korlátozottsága. A mi ágazatunkban a trendek sajátosak, amit nagyon komoly szabályozás fed, valamint behatárol a korlátozott kapcsolat a nemzetközi piaccal.
Mit érez a legnagyobb kihívásnak a szakmájában?
A vállalat eredményességének megőrzése mellett növekedést elérni a szűkülő piacon.
Megemlítene egy Ön számára kedves mozzanatot az itteni karrieréből?
Talán még korai erről beszélni. Mikor korábban Magyarországon éltem, akkor egyértelműen a gázszektor privatizációjának bejelentése volt az, amely során korábbi munkaadóm, az Italgas jó eredményeket ért el.