A Lexus első tisztán akkumulátoros elektromos járműve jellegzetes külső kialakítása miatt tűnik ki a tömegből. Ez pedig a gepárd és a „Seamless E-motion” formanyelv ihlette dinamizmust hivatott kifejezni, amely az elektrifikáció által biztosított zökkenőmentes gyorsulást testesíti meg.
Az RZ több mint egy merész kortárs forma, hiszen azt is megmutatja, hogy merre halad a Lexus a jövőben. A progresszív tervezés hordoz magában kockázatot is. Nem minden SUV-vásárló szeretne kirívóan más járműben ülni, és néhányaknak időbe telik, hogy megszokják az új formai irányokat. Ugyanakkor a határokat feszegető formatervezők gyakran maguk formálják a közízlést. A Lexus „Next Chapter” formanyelvének felkarolásával pedig az RZ bemutatja, hogy a márka milyen jövőre törekszik az autóiparban. Egy olyan jövőre, amelyben az elektromos technológia javítja a jármű teljesítményét, kiváló vezetési élményt kínál, és előmozdítja a „Lexusság” által kifejezett kifinomultságot és kényelmet.
Mivel ez a vízió határozta meg az RZ alapfilozófiáját, külső kialakítása egy SUV bőséges utasterét, de egyben az elektromos autók vehemens gyorsulását is képes kifejezni. A tágas utastérre a hosszú tengelytáv, a sarkokba tolt kerekek, valamint a bőséges fejteret jól láttató sziluett utal. A tisztán elektromos meghajtást pedig a viszonylag alacsony motorháztető és az orrkialakítás teszi egyértelművé, amelyről hiányzik a belső égésű erőforrások hűtéséhez elengedhetetlen hűtőrács – írják.
Annak ellenére, hogy a Lexus orsó formájú hűtőrácsa eltűnt, az RZ egy pillanatig sem hagy kétséget afelől, hogy egy Lexusszal állunk szemben. Mindez annak köszönhető, hogy ezt a jellegzetes formai megoldást továbbgondolva az egész karosszériára kiterjesztették az orsó formát. Ezt úgy oldották meg, hogy a hűtőrács helyén továbbra is megvan az orsó formájú karosszériaelem, amely a motorháztető felé folytatódva a karosszériára is kiterjed. A jellegzetes megoldást kiemeli a karosszéria színe is, hiszen ahol eddig a hagyományosan fekete hűtőrács helye volt, ott most fekete színnel emelték ki az orsó alakot, illetve a sárvédők is nagyobb hangsúlyt kaptak.
Fontos kiemelni, hogy az elektromos hajtás kiváló reakciókat és élvezetes vezetést képes nyújtani. Az RZ főmérnöke, Takashi Watanabe a gepárdtól merítette az alapihletet, és ezt terjesztette ki az autó megjelenésére is. Az RZ karosszériája a villámgyorsan sprintelő vadmacskát idézi: az orra lefelé tekint, a farka felfelé áll, a hátsó lábai pedig a földbe mélyednek a tapadás és a lendület érdekében. Ezt jeleníti meg az RZ sziluettje is, ahogyan a hátsó kerekek az aszfaltnak feszülnek. A karosszéria felépítése azt a hatást kelti, hogy a hátsó kerekek még hátrébb kerültek, a kerékjárati ívek pedig kifejezetten izmos kiállást kölcsönöznek az autónak – teszik hozzá.
„Mivel a gepárd talán egy kicsit túl közvetlen lett volna, mint az autó szimbóluma, így sokat vitatkoztunk erről a koncepcióról, és úgy döntöttünk, hogy a gepárd által ihletett DIRECT4 fejezi majd ki a kiváló teljesítményt” – avat be Daichi Kimura főtervező.
A tetőlégterelő két különálló elemre válik szét, melyek az autó karosszériájának szélein találhatók, közvetlenül a C-oszlopok mögött. Egyesek szerint szarvakra hasonlítanak. Mint sok más külső részlet, ez is egy tökéletes példa arra, ahogyan a látványos formák kiváló funkciókkal párosulnak – és ezek a formák elegánsak és egyediek.