Főoldal / Inspiráció

„A márkaépítés kötelező és fontos feladat”

Carra Anita tölti be a UPC marketing- és tartalomfejlesztési igazgatói pozícióját 2015 májusa óta. A sok év után szektort váltó szakembert vissza- és előretekintésre kértük, és azt is megkérdeztük tőle, mitől jó egy marketinges, és mit tart fontosnak a saját marketingcsapatában. A kinevezésedről szóló közleményben azt olvashattuk, hogy 1997-ben kezdted a karrieredet az Unilevernél. Mennyiben […]

Tovább olvasom

Élő szolgáltatások

A szolgáltatások jövőjét a tárgyak internete és a gyorsan változó fogyasztói viselkedéshez való alkalmazkodás határozzák majd meg. Az Accenture Interactive designnal és innovációval foglalkozó ügynöksége, a Fjordtanulmánya azt járja körül, hogy a tárgyak internete és az adatelemzés hogyan vezethet az „élő szolgáltatások” kialakulásához. Vagyis a márkák hogyan tudnak majd olyan valós idejű, személyre szabott szolgáltatásokat kínálni a fogyasztóiknak, […]

Tovább olvasom

Mondhatod, hogy van értelme a munkádnak

Sándor Gabriellával, a Libri-Shopline marketingigazgatójával a hazai marketing hőskoráról, a könyvpiaci marketingről, kiadói portfólió kezeléséről, a Libri megújulásáról, házon belüli ügynökségi modellről és technológiai kihívásokról beszélgettünk. Milyen háttérrel kerültél ebbe a pozícióba? A McCann Ericksonnál kezdtem a pályafutásomat az egyetem után. Akkor még a McCann számított a legnagyobb ügynökségnek, a második helyezett is csak tizedakkora volt. […]

Tovább olvasom

A történetmesélés helyett a történetgyártás a menő

A márkáknak a fogyasztókkal, és nem a fogyasztókhoz kell beszélniük – hangzott el az Ad Age digitális konferenciáján. David Berkowitz, az MRY marketingigazgatója szerint a digitális térben a márkák a történetmesélő szemszögéből kommunikálnak a közönségükkel, holott valódi feladatuk a történetgyártás lenne: abban segíteni a fogyasztóikat, hogy a kedvenc márkáikkal közösen történeteket élhessenek meg és ezeket meg is […]

Tovább olvasom

Óvatos, törékeny optimizmus

Gyorsjelentés a Márkaépítés 2015 – Márkamenedzsment válság után konferenciánkról, valamint az első Városmarketing Díj eredményeiről. A sorrendben immár harmadik Márkaépítés konferencián a válságot követő időszakra készültünk fel. Érdekes volt a gazdasági nehézségeket párhuzamba állítani az emberi depresszióból való kilábalás folyamatával. Dr. Purebl György pszichiáter előadásából megtudhattuk, hogy a negatív gondolatok új keretbe helyezésével, valamint a kapcsolati hálónk okos, azt […]

Tovább olvasom

Érezzék jobban magukat!

Olyan terméket kínáljunk, amelyben hiszünk, hogy jobbá teszi a fogyasztóink életét, és ezt minél hatékonyabban, a technikai fejlődéssel lépést tartva hozzuk az ügyfelek tudomására, így nyerhetünk a regionális multikkal szemben – ezek voltak a Marketing szuperkonferencia legfőbb tanulságai. A Marketing Szuperkonferencia a Wolf Gábor nevéhez köthető Marketing Commando!prémium rendezvénye (szemben a nagyobb tömegeket elérő Marketing Expoval). Számos komolyabb méretű, ismert, akár […]

Tovább olvasom

Vezetési stílusok, amelyek jól működnek a marketingigazgatóknál

A Harvard Business Review (HBR) négy alapvető vezetési stílust azonosított. A legjobb azonban, ha ezeket kombinálni tudjuk. A piac által irányított marketingigazgató, aki a fogyasztók hangjára figyel. Az ilyen típusú CMO figyel, meghallgat és figyelmesen, empátiával képviseli a fogyasztók érdekeit. Nem csupán azért értékes e vezető, mert figyel a fogyasztóra, hanem azért is, mert emellett […]

Tovább olvasom

Vállalkozásindítás újragondolva

Elolvastuk Guy Kawasaki üzleti bestsellerének alaposan felfrissített, új kiadását, és kisebb fenntartásokkal a magyar piacon is hasznosnak ítéltük. 11 év után érkezett el az ideje, hogy új kiadásban lásson napvilágot Guy Kawasaki üzleti bestsellere, a The Art of the Start. A 2.0-ás címet viselő új változat gyakorlatilag egy friss kötet: 64 százalékkal hosszabb az elsőnél, és ezen túl […]

Tovább olvasom

„Egyedi megoldásokra sarkalljuk a régió országait”

Határtalan című sorozatunkban Magyarországon élő, külföldről származó márkaépítőkkel beszélgetünk. Matthieu Degrave után Tomislav Himbelével, a Microsoft Mobile Devices and Services részlegének regionális marketingigazgatójával beszélgettünk a helyi trendekről és arról, mit talál egyedinek a magyar fogyasztókban. Mióta él itt, és mi hozta vagy vonzotta Magyarországra? Több mint két éve dolgozom Magyarországon. Mivel Budapesten van a közép-kelet-európai […]

Tovább olvasom

„Nem felnőtt játszótér”

Átadta innovatív, bostoni mintára kialakított budapesti fejlesztőközpontját az egyik legsikeresebb magyar startup, a LogMeIn. Átadták az Andrássy Palace-ban a LogMeIn megújult irodáját. Egy földszinti innovációs labort és közösségi teret, illetve két további szintet is újratervezett Matisz Alíz designer, Ondai Orsolya projektmenedzser és a kiviteli tervekért felelős Müller Zsófia, hogy az ott dolgozó fejlesztők még hatékonyabban végezhessék munkájukat. A designer legfontosabb szempontja a tervezéskor […]

Tovább olvasom