Vajon a klasszikus reklámeszközökkel megállítható egy világjárvány terjedése? A Greenroom reklámügynökség a vírust megszemélyesítve segít megérteni, hogy az egyetlen megoldás az, ha nem hagyjuk szabadlábon fertőzni. De miért is volt erre szükség?
Mert bár minden kormányzati és nem-kormányzati csatorna a koronavírussal van tele, a rengeteg nyomasztó hír – és az időközben beindult tavasz – miatt a karanténban ülő lakosságban óhatatlanul kialakult egy közöny a hivatalos kommunikációval és regulációkkal szemben. Mémek készülnek Győrfiből és az operatív törzsből, elvicceljük a maszkok jelentőségét és lassan sutba vágjuk az első hetekben tanúsított pedáns és felelősségteljes viselkedést.
Tényleg eljutott a lakossághoz, hogy a koronavírus rövid idő alatt akár nagy távokat is megtehet, és bárkit képes megfertőzni? Megértették a vírus jellemzőit? Tudják, hogyan terjed? És talán a legfontosabb: a napi szintű tájékoztatás tényleg mindenkit elér?
A Greenroom szakemberei éppen ezt nem akarták a véletlenre bízni, nehogy az utolsó etapban komolytalankodjuk el a helyzetet! Ezért az alkotók gondoltak egy merészet és a vírust mindennapi fogyasztói cikkekké változtatva mondták ki a kimondatlant: EZT MOST NE SZEREZD MEG! A sörös/ parfümős/ telefonos stb. ellenreklámok infotainment funkcióját rövid üzenetekkel toldották meg: az unalomig ismert intelmeket a tetőzés idején sem szabad elfelejtenünk. Sőt…
A Greenroom plakátjainak budapesti kihelyezését a JCDecaux Hungary támogatta. A kreatívok a járókelők privát megosztásaival megtalálták útjukat a közösségi médiába is; jobb, ha csak a kommunikációs kampány terjed virálisan.