Ilyen lesz a Lexus jövője

Hírek

A Lexus új stratégiát tűzött ki maga elé tisztán elektromos járművek új generációjával, olyan formatervezési megoldásokat és új technológiákat hasznosítva, amelyek megváltoztatják az autók jövőjét. A Brüsszelben évente megrendezett Kenshiki fórumon a vállalat mélyebb betekintést nyújt abba a tervbe, amely 2035-ig globálisan, 100 százalékban akkumulátoros elektromos járművek (BEV) gyártójává teszi a márkát.

 

„A Lexus már 1989-es alapításakor, az első pillanattól kezdve technológiai úttörő volt. A márka büszke öröksége, hogy megkérdőjelezi a prémium autópiac megszokott megoldásait és folyamatosan új értékkel szolgál ügyfeleinek. Az elektrifikáció terén is tovább toljuk a határokat a prémium autózás világában. Új moduláris járműstruktúrát és új generációs akkumulátorokat fejlesztünk, nem csupán azért, hogy BEV modelljeink teljesítményét tovább javítsunk, hanem mindezt a vezetési élmény újraalkotásának jegyében is tesszük. Szoftverek tekintetében is forradalomra számíthatunk, amely lehetővé teszi, hogy kimagasló fokú személyre szabási lehetőséggel ruházzuk fel autóinkat, valóban egyéni luxust kínálva minden egyes ügyfelünknek” – avatott be a Kenshiki Fórumon Pascal Ruch, a Lexus Európa vezetője.

Az akkumulátoros elektromos Lexus modellek következő generációja a downsizing és a súlycsökkentés lehetőségét már strukturális szinten is kihasználva még sokoldalúbb csomagot kínál. Az elektrifikált technológiák terén történő előrelépések mentén továbbfejlődik a Lexus Driving Signature – folyamatos, élvezetes kapcsolat lesz a vezető és az autó között, ami nagyobb kényelmet, magabiztosságot és jobb vezethetőséget kínál minden körülmények között.

 

Az LF-ZL és LF-ZC koncepciók vetítik előre a jövő gondolkodását

A nemrégiben bemutatott Lexus LF-ZC és LF-ZL koncepciók megmutatják, hogy a Lexus miként szeretné az elektrifikáció jelentette potenciált maximalizálni és innovatív technológiákkal új mobilitási élményeket nyújtani. Az LF-ZC (Lexus Future Zero-emission Catalyst) Európában elsőként a Kenshiki keretében megtekinthető és egy új, sorozatgyártású Lexus szedánt vetít előre, amely 2026-ban fog bemutatkozni. A modell a Lexus elektrifikáció terén gyűjtött tapasztalatára támaszkodik és látványos arányokkal, alacsony súlyponttal, tágas utastérrel és olyan formatervvel érkezik, amely a funkcionalitást a látványos esztétikával fűzi össze.

Az LF-ZL (Lexus Future Zero-emission Luxury) egy akkumulátoros elektromos SUV zászlóshajó tanulmánya, amely korlátok nélküli kapcsolatot tesz lehetővé az emberek, a mobilitás és a társadalom között. A vezetési élmény az egyén preferenciái alapján személyre szabható és a járművel történő interakció magasabb szintre lép az autó saját, személyes javaslatai segítségével, amelyek a vezetési stíluson és szokásokon alapulnak. A belső térben feltűnő bambusz a japán hagyományokra utal, de a fenntarthatóságot is szem előtt tartja – a gyorsan növekvő növény ipari felhasználása alapvető a túlfogyasztás elkerülése, valamint a környezet védelme érdekében.

Mindkét koncepció összeköti a funkcionalitást és a szépséget, és új, „provokáló egyszerűség” formanyelvével hódít. Ez magában foglalja a Lexus identitását, kifinomult, letisztult formákkal nyújtva lenyűgöző jelenlétet – írják.

Arene operációs rendszer

A Lexus új, Arene operációs rendszere új szórakoztatási és kapcsolódási lehetőségeket nyit meg. A mesterséget intelligencia használatával a beszédvezérlés könnyen és gyorsan válaszol a parancsokra és személyre szabott, rugalmas javaslatokat tehet – mintha csak egy inas dolgozna a kezünk alá. A rendszer képes a vezető szokásait megtanulni, automatikusan, kérdés nélkül aktiválva az előnyben részesített alkalmazásokat és funkciókat.

 

Meggyőző menetteljesítmények

A Lexus a BEV modellek sajátos teljesítményére, vagyis az erőteljes gyorsulásra és a DIRECT4 összkerékhajtási technológia által kínált lágy, kiegyensúlyozott erőleadásra alapozva fokozza a vezetési élményt, eggyé olvasztva a vezetőt az autójával. A tisztán elektromos Lexus RZ és a nagyteljesítményű hibrid RX 500 modelleknél megismert rendszer folyamatosan, az egyes kerekek terhelésének függvényében változtatja nyomaték elosztását az első és a hátsó tengelyek között. Ez minden körülmények között optimális tapadást tesz lehetővé, lineárisabb gyorsulás, fokozott kanyarképességek és megnövelt stabilitás mellett. A jövőbeli Lexus BEV modelleken megjelenő steer-by-wire rendszerrel együtt mindez még intuitívabb irányítási élményt nyújt, különösen kanyargós útszakaszokon. Az új Arene operációs rendszer is megváltoztatja a jármű érzetét és viselkedését a különféle vezetési üzemmódokkal, minden eddiginél szélesebb tartományban lefedve a luxusautó és a nagyteljesítményű sportautók szélsőségeket. A vezető ráadásul az érezhető élmények szintjét is maga választhatja meg, módosítva a jármű hangját és vibrációit. Mindezt a steer-by-wire kormányzási rendszer és az over-the-air vezeték nélküli szoftverek lehetősége is megkönnyíti – teszik hozzá.

 

SOCIAL MEDIA