Így kell történelmet írni – 80 éves az ikonikus Columbia sportruházat

Hírek

A hazánkban is már 20 éve működő vállalat alapítójának lánya, Gert Boyle egy kalapkészítő üzletből futtatta fel a ma már világhírű outdoor világmárkát.

Idén 80 éves az ikonikus sportruházat, a Columbia. A hazánkban 20 éve jelenlévő sportszergyártó története nem mindennapi, vezetője már közel 50 éve az alapító, Paul Lamfrom lánya, a ma 94 éves  Gert Boyle, akinek szülei még 1938-ban emigráltak Németországból, majd Portlandben telepedtek le. Először egy kalapkészítő üzletet vásárolt a család, nevezetesen a Columbia Hat Companyt, a közeli folyóról elnevezve. Ez egy újfajta szabadságot és egyben valaminek a kezdetét jelentette számukra. Ám amikor a kalapok népszerűsége csökkenni kezdett, kültéri tevékenységekhez szükséges felsőruházatot kezdtek el értékesíteni. Ebből nőtte ki magát később a ma már világszerte ismert sportmárka.

A cég első valódi sikere akkoriban egy halászmellény volt, melyet Gert otthon készített a saját varrógépén. Gert Boyle a mai napig aktívan részt vesz a cég mindennapjaiban. Munkatársai szerint még mindig naponta bejár az irodába, minden meetingen részt vesz, minden terméket tesztel, sőt reklámfilmszerepeket is szívesen vállal, tavaly például Zac Efronnal, a világhírű színésszel forgattak egy humoros teaser videót. A vezérigazgatói székben fia, Tim Boyle ül, aki jelenleg mintegy 6500 alkalmazottat felügyel, de nem volt ez mindig így. Kezdetben otthagyta az Oregoni Egyetemet is, hogy édesapja halála után támogassa édesanyját, Gert Boyle-t a cég elindításában majd működtetésében. Elmondása szerint a vállalat sikere egy régi iskolai filozófiáján alapul: „Korán lefeküdni, korán felkelni, keményen dolgozni, és reklámozni.” („Early to bed, early to rise, work like hell and advertise.”)

Tradíció és dinamizmus, illusztráció a Columbia márkaüzlet közösségi oldalán

Termékeiket a legkülönfélébb módokon tesztelik, a vállalat elhelyezkedésének köszönhetően ugyanis erdők, vulkanikus hegyek vagy épp az óceánpart szolgál egyfajta „laboratóriumként”. A márka, folyamatosan törekszik a már-már sci-fi filmeket idéző újításokra, a fejlesztések terén jellemzően saját innovációkkal dolgoznak, de olykor vásárolnak külsős technológiákat is. Áttörő innovációjuk volt az elmúlt évtizedben a hővisszaverő bélés (Omni Heat), mely egy tükröződő fóliaként egyfajta bevonatot képezett a termékek belső oldalán, így visszaverve a test melegét.

Ugyancsak különleges fejlesztés volt az a ruházat is, ami a bőrfelületet kezdte el hűteni a hőelvonás elvén alapulva röviddel azután, hogy viselője izzadni kezdett. De dolgoznak még UVA és UVB sugarakat kiszűrő anyagokkal, víz- és szennyeződés lepergető, szélálló, valamint gyorsan száradó ruhákkal, és forradalminak számít a vízhatlan lélegző membrán technológiájuk is, mely 100 százalékig légáteresztő, így biztosítva azt, hogy a test hője szabadon tudjon távozni. A Columbia emellett más márkákkal is kooperál: nemrég mutattak be közös kollekciót a Manchester Uniteddel.

SOCIAL MEDIA