Idén is lesz Lidl balaton-átúszás

Hírek Kiemelt

A 38. Lidl Balaton-átúszás a járvány miatt módosított új időpontja augusztus 1., szombat. Az esemény hagyományos elemei nem változnak: a rajt Révfülöpön, a cél Balatonbogláron lesz és a táv 5.2 km. Az úszók biztonságára a mintegy 130 vitorlásból, 7 kishajóból és 4 motorcsónakból álló úszófolyosó mellett a Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság és a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának szakemberei ügyelnek.

 

Idei újdonság: féltáv, azaz 2.600 méteres rövidebb táv, amely Boglárról indul. A résztvevők beúsznak 1300 métert, majd visszafordulnak és azonos pályán érnek célba az átúszókkal.

„Féltáv, de teljes siker!– mondta Máth István, a verseny egyik főszervezője. – Már tavaly is gondolkoztunk a rövidebb táv bevezetésén, de most a vírus miatt nem halaszthattuk tovább. Március közepétől mostanáig zárva voltak az uszodák, úszással nem lehetett készülni a megmérettetésre. A Féltávval így szeretnénk lehetőséget adni azon régi úszóinknak, akik nem érzik magukat elég felkészültnek ebben az évben. Várjuk továbbá azokat, akiknek mindig is soknak tűnt az 5200 méter, de szívesen csatlakoznának Magyarország egyik legpatinásabb szabadidősport-eseményéhez és úsznának egy rövidebbet a csodálatos Balatonban.”

„A Lidl Magyarország elkötelezett az egészségtudatos, sportos életmód és az egészséges táplálkozás előmozdítása mellett, felelős vállalatként pedig nagy hangsúlyt fektetünk a fenntartható működésre, így környezetünk megóvására is. Az esemény névadó szponzoraként idén olyan színes, szórakoztató programokkal várjuk az úszókat és a parton szurkolókat, amelyek játékos formában hívják fel a figyelmet ezek jelentőségére.” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

A célba úszók ajándéka a hatalmas élmény mellett a szokásos egyedi „MEGÚSZTAM” póló.

Az esemény mindkét távjára az előzetes jelentkezés július 15-én indul.

Az esetleges rossz időjárás miatti tartalék napok: 08.02., 08.08., 08.09., 08.15., 08.16.

(Nyitóképünk forrása: Wikipédia, fotós: Christo)

 

SOCIAL MEDIA