Ez nagyságrendileg mintegy 160 millió tonna széndioxid-kibocsátás megtakarítást tett lehetővé.
A japán autógyártó nagy utat járt be: az első évben, 1997-ben világszerte alig több, mint 400 darab Toyota hibridet vásároltak, az első 1 millió darab hibrid eladásához 10 év kellett, tavaly pedig már egyetlen évben 2,6 millió részben vagy teljesen elektromos Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino modell talált gazdára. A Toyota által eddig világszerte értékesített húszmillió hibrid (amelyből közel 4 millió fut Európa útjain) többszöröse az összes többi autógyártó együttes részben vagy teljesen elektromos értékesítésének.
Az elmúlt 25 évben a Toyota által értékesített hibridek révén megtakarított mintegy 160 millió tonna CO2-kibocsátást nehéz érzékeltetni. A New York ikonikus épületének számító Empire State Building súlyánál 440-szer, a világ legmagasabb épülete, a dubai Burj Khalifa súlyánál pedig 340-szer nagyobb ez az adat. Ha a világ globális CO2-kibocsátásával vetjük össze, akkor az elmúlt 25 évre vetítve 0,02%-al, 2021-ben pedig 0,05%-al csökkentették a globális emissziót az utakon lévő Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino részben vagy teljesen elektromos autók.
A Toyota globális kínálatában 2025-re egyetlen olyan modell sem lesz, amely ne lenne elérhető valamilyen részben vagy teljesen elektromos (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos) meghajtással. A világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos technológiájával érkező új modellek mellett 2030-ig harminc új akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus is bemutatkozik majd, melyekből addigra éves szinten 3,5 millió darab (ebből 1 millió Lexus) talál majd gazdára.
2030-ra a Lexus európai, kínai és észak-amerikai értékesítéseinek 100%-át teszik majd ki az akkumulátoros elektromos modellek, 2035-re pedig a gyártási tevékenység is karbonsemleges lesz. Ezzel párhozamosan a következő években a vállalat kínálatában folyamatosan érkeznek majd az ugyancsak zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek (személyautók, buszok, kis- és nagyteherautók, targoncák, motorcsónakok, vonatok), és komoly áttörést hozhat a jelenleg még kísérleti szakaszban járó, a legkeményebb versenykörülmények között tesztelt, zéró emisszió közeli hidrogén belső égésű technológia is – írják.