Hat marketinges jóslat 2016-ra

Hírek

Ezúttal az eMarketer kutatócég szedte össze a fontos trendeket, méghozzá a mobilszegmensre vonatkozóan.

Közeleg 2016, és mi nem tudunk leállni a trendelemzések és jóslatok szemlézésével. Ma az eMarketer a soros. Szerintük 2016-ban is folytatódik a mobil brutális térnyerése, így kifejezetten erre vonatkozóan szedték össze a várható trendeket:

  • A fogyasztó hallatja a hangját. Mármint egyre inkább előtérbe kerül a hangvezérlés (akár keresőhasználatról, akár más tevékenységről van szó), amelynek a mind okosabb kütyük, például az okosórák terjedése ad újabb lökést.
  • A márkák is beszállnak a beszélgetésbe. Azaz megjelennek az olyan azonnali üzenetküldő szolgáltatásokban, mint amilyen a WhatsApp vagy a Facebook Messenger. Az eMarketer elemzője szinte azt mondja, hogy ez a mobilos üzenetküldés éve lesz, de aztán visszavonulót fúj;)
  • Végre nekiindul a mobilfizetés. A legújabb okostelefonokba már be van építve a mobiltárca funkció, ám önmagában ez kevés ahhoz, hogy leváltsuk a bankkártyákat. Ehhez azt az előnyt is ki kell használni, hogy a mobilos környezet révén közelebb kerülhet a fizetés a kereskedelmi élményhez, a vásárlás folyamatához (pl. akciók, kuponok mobilon).
  • Lejjebb mozdul a mobil az értékesítési tölcsérben. A mobil egyelőre inkább az inspirációs, ötletgyűjtő fázisban kap szerepet a vásárlások során, a jövőben viszont egyre több tranzakciót zárhatnak le e platformon a vásárlók.
  • A fiatalok egyre több adatot adnak ki magukról. Ezzel nem mindig vannak tisztában, és nem is biztos, hogy boldogok ettől, de egyszerűen túl kényelmes és izgalmas a netre kapcsolt élet.
  • A Facebook a mobilra költözik. 2015 harmadik negyedévében a Facebook felhasználóinak majdnem fele sosem látogatta az oldalt desktopon keresztül, és a közösségi oldal reklámbevételeinek 78 százaléka mobilon realizálódott.

Néhány izgalmas grafikon és további részletek itt érhetőek el.

SOCIAL MEDIA