Gombával a mellrák ellen

Hírek

A Tesco-Globál Áruházak Zrt., a Bio-Fungi Kft. és a Xilion Kft. idén is csatlakozott a mellrák megelőzésért indított, „Go PINK!” szlogennel világszerte ismerté vált kampányhoz.

GO PINK! kezdeményezés a pink színnel igyekszik felhívni a figyelmet a mellrák elleni küzdelemre, a szűrésre és megelőzésre. Ehhez a nemzetközi kezdeményezéshez csatlakozott három éve a magyar csiperkegomba termesztő cég, a Bio-Fungi Kft. és a Tesco-Globál áruházak Zrt. Idén pedig új résztvevőként a Xilion Kft. is bekapcsolódott az akcióba.

A közös kezdeményezés keretén belül a Tesco áruházak polcain megtalálható, összes Bio-Fungi Kft. és Xilion Kft. által forgalmazott tálcás kiszerelésű gomba, melynek több mint a fele Tesco saját márkás termék, pink színbe öltözik. A vásárlók figyelmének felhívására az eladótérben, a Bio Fungi és Xilion termékek körüli kihelyezési elemek is pink színt öltenek erre az időszakra. Mindezek mellett minden eladott, rózsaszín csomagolású gomba termék után 10 forinttal támogatja a három cég a Magyar Rákellenes Liga munkáját.

Nemrégiben egy kaliforniai kutatócsoport kimutatta, hogy a csiperkegomba olyan anyagokat tartalmaz, amelyek csökkentik az ösztrogén nemi hormon szintjét megemelő aromatáz enzim aktivitását. A szervezet túlzott ösztrogén termelése bizonyítottan megnöveli az emlőrák kockázatát. A csiperkegomba rendszeres fogyasztása tehát segíthet az emlőrák megelőzésében azzal, hogy megakadályozza a szervezetben lévő ösztrogén szintjének túlzott megemelkedését.

Az emlőrák a magyar nők körében a leggyakrabban előforduló daganatos betegség. Magyarországon évente kb. 6-7000 új emlőrákos beteget diagnosztizálnak. A betegség az 50-65 év közötti nőknél fordul elő leggyakrabban, de sajnos a fiatalabbak között is egyre gyakoribb. A magyar nők körében az emlőrák kialakulásának kockázata 8-10% körüli, azaz minden 10-12. nőnél alakul ki a betegség. Az időben felfedezett emlőrák jó eséllyel gyógyítható, így nagyon fontos a megelőzés, azaz a megfelelő táplálkozás, a mozgás, a rendszeres, havi önvizsgálat és 45 év felett az éves szűrővizsgálatokon való részvétel.

SOCIAL MEDIA