Fidelity – Bizakodva várják a fiskális ösztönzőket Észak-Amerikában

Hírek Kiemelt

Az Észak-Amerikával foglalkozó 45 Fidelity elemző két fő témára hívja fel a figyelmet az idei évvel kapcsolatban: a közelmúltban lezajlott elnökválasztás hatásaira, és a járvány utáni üzleti normalizálódásra. A Joe Biden elnökkel együtt hivatalba lépett új kormányzat és a kongresszusi demokrata hatalomátvétel komoly hatással lehet a fiskális politikára és a jogszabályokra, főleg a környezetvédelem területén. Az elemzők csaknem fele arra számít, hogy a költségvetési politika az idén nettó pozitív hatással lesz az általuk vizsgált vállalatokra, bár a képet árnyalja, hogy a kormány általi nagyobb költekezést adóemelések követhetik majd.

 

A Fidelity International elemzőinek a tavalyi 60%-kal szemben mindössze 18%-a jósolja azt, hogy a geopolitika az idén kedvezőtlenül fog hatni a beruházási tervekre.[1] A várakozások szerint a protekcionista intézkedések hatása is enyhülni fog némiképp.

  1. grafikon: 2021-ben számos észak-amerikai cég fog profitálni a költségvetési politikából

 

„Az USA elnökválasztásának másik következménye, hogy várhatóan nőni fog a vállalatokra nehezedő jogszabályi teher – Észak-Amerikával foglalkozó elemzőink valamivel több, mint a fele a jogszabályok szigorodására számít, ami magasabb, mint a 37%-os globális átlag”- tette hozzá Al-Hilal István, a Fidelity International közép-európai igazgatója.

A hangulat összességében mindennek ellenére kedvező; ötből négy elemző arról számolt be, hogy a vállalatvezetők az idén nagyobb magabiztossággal fektetnének a saját cégükbe, mint egy évvel korábban. A Fidelity elemzőinek csaknem 60%-a a tőkearányos megtérülés növekedésére számít, és többségük szerint ennek hátterében a keresletnövekedés lesz a fő mozgatórugó.

Egy az építőiparral foglalkozó elemző szerint a lakásépítéssel foglalkozó vállalatoknak a járvány alatt igen óvatos álláspontra helyezkedett vezetősége már kezdi felismerni, hogy ideje újra pénzt költeniük, ha ki akarják elégíteni a lendületesen megugró keresletet.

A járvány a piac összetételére is hatással van, a fogyasztók például elkezdtek a nagyobb márkák felé gravitálni, a jobb tőkésítettségű vállalatok folytatták a beruházásokat, ennek hatására pedig tovább nőtt a piaci részesedésük. Az éttermi szektorban a járvány következtében végbement kínálatcsökkenés kellemes meglepetésekkel is járhat. Azok az éttermek, amelyeknek sikerül talpon maradniuk, vélhetően jól járnak majd a piaci részesedésük növekedésének köszönhetően.

 

[1] A Fidelity International évente közzétett Elemzői Felmérése a világ különböző tájain dolgozó saját elemzőik véleményét összegezve kb. 15 000 különálló vállalati kapcsolatfelvétel eredményét foglalja össze annak érdekében, hogy mely fontosabb trendek határozzák meg jelenleg a vállalati szférában zajló eseményeket.* A teljes felmérés itt olvasható.

Fotó: Ferdinand Stohr, Unsplash

 

SOCIAL MEDIA