Felkerült a Balaton legjava a Szallas.hu interaktív programtérképére

Hírek Kiemelt

Ötből négyen legalább évi egy alkalommal utaznak a Balatonra – derült ki a Szallas.hu friss felméréséből. A gasztronómia és étteremlátogatás a strand és fürdőzés után a második legkeresettebb program. Az utazást, így a szálláskeresést leggyakrabban a programok alapján tervezzük, ezért került fel most minden egy térképre.

 

A Balaton népszerűsége töretlen: minden harmadik Szallas.hu-n leadott nyári foglalás a magyar tenger térségébe szól. A portál friss felmérése szerint ötből négyen legalább évi egy alkalommal ellátogatnak a Balatonra. 56 százalékuk szállást is foglal, vannak, akik saját nyaralóban vagy ismerősnél, rokonnál éjszakáznak, 23 százalékuk pedig csak fordul egyet. A gasztronómia és étteremlátogatás a strand és fürdőzés után a második legkeresettebb program. „A szállásfoglalók 44 százaléka teljes vagy félpanziós ellátást kér – ismertette a részleteket Dobronoki Mercédesz, a Szallas.hu Programok csapatának turizmus marketingmenedzsere. – Minden második kitöltő legalább napi egyszer, 15 százalékuk akár többször is éttermi étkezést választ a nyaralás során.” A felmérésből az is kiderült, hogy a legtöbben a gyalog vagy könnyen megközelíthető helyeket keresik, maximum 10 km-es körzetben. Az étterem/kávézó/büfé kiválasztása során az elhelyezkedés mellett az ár és az étlap/választék a legfontosabb szempontok. „Sokak nézik, hogy gyerek- és/vagy kutyabarát-e a hely, van-e terasz, kilátás és természetesen a hírnév is döntő kritérium lehet” – tette hozzá Dobronoki Mercédesz.

A kutatás eredményeit feldolgozva a Szallas.hu elkészítette a Balaton 111 névre keresztelt, ingyenes hozzáférésű, interaktív online térképét. „A magyar tenger legjavát helyeztük el a térképen – mondta a marketingmenedzser. – 111 nyári program, ebből 68 gasztronómiai helyszín vár felfedezésre a partszakasz közelében.” A felmérésből az is kiderült, hogy a lángos, a főtt kukorica, a hekk vagy más hal, a fagyi és a pizza a legkedveltebb ételek térségben. Így az éttermek mellett strandbüfék, borászatok, cukrászdák és kávézók is szerepelnek a térképen. A gasztro vonalon kívül pedig strandok, látnivalók és kalandok is felkerültek rá. „Egy korábbi, a Nielsennel közös felmérésünkből már kiderült, hogy az utazás megtervezésekor az inspirálódás, az úti cél kiválasztása, a programtervezés és a szálláskeresés fázisai sok esetben összemosódnak vagy éppen felcserélődnek – mondta a marketingmenedzser. – Mivel jellemzően a programok a tervezés mozgatórugói, ami aztán a szállásfoglaláshoz vezet, ezért is tartottuk fontosnak, hogy legyen egy felület, ahol néhány kattintással, kényelmesen megtervezhetik a vendégek a teljes utazást a programoktól a szállásfoglalásig.”

A júliusban debütáló online térképen felül a Szallas.hu Programok aloldala már évek óta foglalkozik a hazai látnivaló, fürdő, esemény és gasztro kínálat feltöltésével. Több mint 10 ezer utazótipp kalauzol el Magyarország bakancslistás látnivalóihoz. Idén május elsejétől július 17-ig 35 százalékkal nőtt a programkeresők száma az oldalon tavalyi év ugyanezen időszakához képest. “Étterem lefedettségünk a Balatonon már teljes, amivel megháromszoroztuk az eddigi adatbázist, és tovább bővítjük jelenleg a Tisza-tó és a Velencei-tó gasztro kínálatunkat” – tette hozzá Dobronoki Mercédesz.

 

A felmérés hátteréről:

A Szallas.hu 2022.03.29.-2022.04.07. között online felmérést végzett a magyar internetezők körében. A kutatásban arra voltak kíváncsiak, hogy a Balatonra utazókra milyen étteremlátogatási szokások jellemzők. Bár a mintavétel nem reprezentatív Magyarország lakosságára, az 1050 közreműködő válaszai alkalmasak a főbb trendek és attitűdök szemléltetésére.

 

SOCIAL MEDIA